Приватне акціонерне товариство «Сонячне 2007»

     
 
Дата розміщення: 30.04.2015

Річний звіт за 2014 рік

XI. Опис бізнесу

Важливі події розвитку (у тому числі злиття, поділ, приєднання, перетворення, виділ); Історія підприємства: Відкрите акціонерне товариство "Cонячне 2007" зареєстроване 29.07.2008 р. та засноване на підставі наказу Регіонального відділення Фонду державного майна по Запорізькій області від 05.11.07 №498 шляхом перетворення державного підприємства "Сонячне" у відкрите акціонерне товариство відповідно до Законів України: "Про приватизацію державного майна", "Про Державну програму приватизації ","Про господарські товариства", "Про особливості приватизації державного майна в агропромисловому комплексі", постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.96 №1099 "Про затвердження порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності у відкриті акціонерні товариства". ВАТ "Сонячне 2007" є правонаступником прав та обов'язків ДП "Сонячне", яке в свою чергу було правонаступником Державного підприємства дослідного господарства "Сонячне" Інституту олійних культур УААН та Державного дослідного господарства "Сонячне" Інституту олійних культур УААН, створеного на базі частини земель і майна Інституту олійних культур УААН на підставі наказу УААН №132 від 14.12.1998р. У першому кварталі 2009р. ВАТ "Сонячне 2007" було господарським товариством з 100% часткою держави у статутному капіталі Товариства. 25 березня 2009р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку видано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій №81/1/09, яким засвідчено випуск ВАТ "Сонячне 2007" акцій на загальну суму 9 561 685.00 грн., номінальною вартістю 0.25 грн. простих іменних акцій кількістю 38 246 740 штук. На підставі розпорядження Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області від 29.04.2009р. №11 "Про продаж акцій ВАТ "Сонячне 2007", керуючись Законом України "Про приватизацію державного майна", Законом України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", Порядком проведення пільгового продажу акцій відкритих акціонерних товариств, затвердженого наказом ФДМУ від 03.07.2000р. №1368, Положенням про порядок приватизації майна радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також заснованих на їх базі орендних підприємств, затвердженого наказом ФДМУ від 17.08.2000р. №1718 , у строк до 29 червня 2009р. проведено пільговий продаж простих іменних акцій ВАТ "Сонячне 2007" у кількості 951660 штук, номінальною вартістю однієї акції 0.25 грн. за ціною 0.125 грн. за акцію, визначеним особам згідно списків 1.2. За результатами пільгового продажу частка держави у статутному фонді ВАТ "Сонячне 2007" змінилася та за повідомленням реєстратора ТОВ "Хортиця - Консалтинг" у результаті зміни власників акцій, яким належить 10 і більше % голосуючих акцій, з 03.08.2009р. за державою, в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України, залишилася частка 99.04%. За наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області від 21.09.2009р. №392 "Про безоплатну передачу пакета акцій ВАТ "Сонячне 2007", винесеного на підставі ст. 6 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", Положення про порядок приватизації майна радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також заснованих на їх базі орендних підприємств, затвердженого наказом ФДМУ від 17.08.2000р. №1718, відповідно до уточненого плану розміщення акцій ВАТ "Сонячне 2007", затвердженого наказом №322 від 11.08.2009р., договору №588 безоплатної передачі акцій ВАТ "Сонячне 2007" від 23.11.2009р. та акту приймання-передання пакета акцій ВАТ "Сонячне 2007" від 27.11.2009р. Регіональне відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області, як орган приватизації, передав у власність пакет простих іменних акцій кількістю 19528312 штук, номінальною вартістю 0.25 грн., номінальною вартістю пакета акцій 4882078,0 грн., що становило 51.059% статутного фонду товариства. За результатами безоплатної передачі акцій частка держави у статутному фонді ВАТ "Сонячне 2007" змінилася та за повідомленням реєстратора ТОВ "Хортиця - Консалтинг" у результаті зміни власників акцій, яким належить 10 і більше % голосуючих акцій, з 28.12.2009р. за державою, в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України, залишилася частка 47.98%. На підставі рішення загальних зборів акціонерів від 16.04.2010р. проведено дематеріалізацію випуску акцій Товариства та отримано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій №265/1/10 ДКЦПФР від 27.05.2010р. Задепоновано глобальний сертифікат у ПрАТ "ВДЦП" 28.07.2010р. Припинено ведення реєстру власників іменних ЦП 20.07.2010р. та передано реєстр від Реєстратора ТОВ "Хортиця-Консалтінг" до Зберігача ВАТ "Банк Кіпру" 23.07.2010р. Згідно з рішенням загальних зборів акціонерів від 22 квітня 2011 року (протокол №1), у зв’язку з затвердженням нової редакції статуту товариства, найменування товариства змінено з Відкритого акціонерного товариства "Сонячне 2007" на Приватне акціонерне товариство "Сонячне 2007". Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області від 04.09.2013р. №728, у зв`язку з продажем на ПАТ «Східно-Європейська біржа» державного пакета акцій ПрАТ «Сонячне 2007», на підставі наказів ФДМУ від 03.07.2013р. №953 та від 30.07.2013р. №1440 «Про затвердження результатів продажу на фондовій біржі пакета акцій ПрАТ Сонячне 2007» та виписки ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» про стан рахунку в цінних паперах від 08.08.2013р. №2292 вважається процес приватизації ПрАТ «Сонячне 2007» завершеним. Фактів злиття, поділу, приєднання, перетворення, виділу не було.
організаційна структура емітента, дочірні підприємства, філії, представництва та інші відокремлені структурні підрозділи із зазначенням найменування та місцезнаходження, ролі та перспектив розвитку, зміни в організаційній структурі відповідно до попередніх звітних періодів; Організаційна структура ПрАТ "Сонячне 2007" складається з виробничих відділків №1,2 та центрального відділення з наступним місцем розташуванням: - Запорізька область, Запорізький район, село Малишівка - виробничій відділок №1 (до складу входять: ток №1, тракторна бригада №1); - Запорізька область, Запорізький район, с. Ручаївка, с. Петрівське - Виробничий відділок №2 (до складу входять: тракторна бригада №2, ток №2); - Центральне відділення розташоване по вул. Шушенській, б.65 в м. Запоріжжя (адміністративна будівля, автогараж, олійниця). Дочірніх підприємств, філій, представництв, та інших відокремлених структурних підрозділів, підприємств, засновником яких виступає ПрАТ не має. Змін в організаційній структурі у відповідності з попереднім звітним періодом не було і не передбачається.
середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб), середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб), чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб), фонду оплати праці. Крім того, зазначаються факти зміни розміру фонду оплати праці, його збільшення або зменшення відносно попереднього року. Зазначається кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації її працівників операційним потребам емітента; Середньооблікова чисельність працівників: 21 особи. Середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом: 1 особа. Чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня): не має. Фонд оплати праці: 2013 рік - 1000 тис.грн., 2014 рік - 1157 тис.грн. До рівня 2013 року фонд заробітної плати збільшився на 157 тис.грн. Причина збільшення: за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати та об`єму виробництва. Кадрова програма емітента відсутня. Товариство не має фінансової змоги підвищувати рівень кваліфікації працівників.
належність емітента до будь-яких об'єднань підприємств, найменування та місцезнаходження об'єднання, зазначаються опис діяльності об'єднання, функції та термін участі емітента у відповідному об'єднанні, позиції емітента в структурі об'єднання; Товариство не належить до будь-яких об`єднань підприємств.
спільна діяльність, яку емітент проводить з іншими організаціями, підприємствами, установами, при цьому вказуються сума вкладів, мета вкладів (отримання прибутку, інші цілі) та отриманий фінансовий результат за звітний рік по кожному виду спільної діяльності; Товариство не веде спільної діяльності з іншими організаціями, підприємствами та установами.
будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, що мали місце протягом звітного періоду, умови та результати цих пропозицій; Пропозицiй щодо реорганiзацiї з боку третiх осiб, що мали мiсце протягом звiтного перiоду, не було.
опис обраної облікової політики (метод нарахування амортизації, метод оцінки вартості запасів, метод обліку та оцінки вартості фінансових інвестицій тощо); Наказ №1 «Про облікову політику товариства та організацію бухгалтерського обліку», від 28 грудня 2011р. с. Малишівка, Запорізького району, Запорізької області ПОЛОЖЕННЯ про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику Приватного акціонерного товариства «Сонячне 2007» 1. Загальні положення 1.1. Положення Про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику Приватного акціонерного товариства «Сонячне 2007» (далі - Положення) розроблено відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996 (далі - Закон), Положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку №1,2,5,6,7,8,9,10,11,14,15,16,17,18,24,25,29,30,31, затверджених наказами Міністерства фінансів України, (далі П (С) БО), Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом МФУ від 24.05.1995р. №88, Планом рахунків бухгалтерського обліку, активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженого наказом МФУ від 30.11.1999р. №291, Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку біологічних активів, затверджених наказом МФУ від 29.12.2006р. №1315, іншими нормативними актами, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності, статутом товариства. 1.2. Метою Положення є визначення єдиних для товариства, як підприємства, організаційних та методичних підходів до бухгалтерського обліку активів, зобов`язань, власного капіталу, розподіл обов`язків і відповідальності щодо організації та ведення бухгалтерського обліку, формування первинної документації, своєчасного відображення господарських операцій та забезпечення своєчасного складання та надання фінансової звітності визначених законодавством України користувачам фінансової звітності підприємства. 2. Організаційні основи бухгалтерського обліку 2.1. Створення організаційної основи бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власників і передбачає встановлення відповідних зобов`язань його виконавчого органу (директора) та працівників служби бухгалтерського обліку. 2.2. Забезпечення бухгалтерського обліку на підприємстві вмінити службі бухгалтерського обліку на чолі з головним бухгалтером. 2.3. Права й обов`язки, відповідальність головного бухгалтера та інших працівників служби бухгалтерського обліку визначаються посадовими інструкціями, затвердженими директором підприємства. 2.4. Головний бухгалтер підприємства: - Забезпечує дотримання єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку працівниками всіх структурних підрозділів підприємства. - Організовує контроль за своєчасним і достовірним відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій підприємства - Бере участь в оформлення матеріалів, пов`язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки, псування товарно-матеріальних цінностей підприємства - Систематизує інформацію, що міститься в первинних документах, на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку, методом подвійного запису. - Контролює належний первинний облік - Віддає розпорядження, що стосуються ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, які є обов`язковими для виконання всіма працівниками підприємства. - Контролює відображення в регістрах бухгалтерського обліку всіх господарських операцій у хронологічному порядку із зазначенням періоду їх відображення, а також даних про складавших їх осіб. - Вживає необхідних заходів для запобігання несанкціонованого виправлення помилок у регістрах бухгалтерського обліку. - Має право другого підпису на первинних документах, регістрах бухгалтерського обліку, звітах, платіжних документах. - Несе персональну відповідальність перед директором підприємства за дотримання на підприємстві затверджених правил з організації бухгалтерського обліку та облікову політику. 2.5. Заступник головного бухгалтера: - Контролює своєчасне та правильне оформлення первинних документів, складання зведених облікових документів працівниками підприємства - Контролює наявність у первинних документах всіх необхідних реквізитів, встановлених нормативними документами, а також підписів осіб, відповідальних за їх виконання. - За відсутності головного бухгалтера, несе обов`язки, передбачені п.2.4. даного положення 2.6. З матеріально відповідальними особами (додаток №1 до Положення) і підзвітними особами, які здобувають матеріальні цінності, укладаються договори про повну матеріальну відповідальність. 2.7. Для підтвердження достовірності фінансової звітності щорічно проводити аудиторську перевірку незалежною аудиторською фірмою, обраної для цих цілей наглядовою радою товариства. 3. Документообіг 3.1. Для оформлення господарських операцій використовувати типові форми первинної документації, що містять обов`язкові реквізити первинного документа, передбачені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996. 3.2. Документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку проводити відповідно до наказу Міністерства фінансів №88 від 24.05.1995р. Складати і представляти первинні документи в службу бухгалтерського обліку згідно з прийнятим графіком документообігу (додаток №2 до Положення) 3.2. Встановити перелік посадових осіб, наділених правом підпису таких документів: 3.2.1. Директор: фінансові та податкові звіти, статистична та оперативна звітність, господарські договори, розрахунково-платіжні документи, касові документи, затвердження виробничих і матеріальних звітів, документи на відпуск ТМЦ і приймання необоротних активів. 3.2.2. Заступник директора: фінансові та податкові звіти, статистична та оперативна звітність, господарські договори, затвердження виробничих і матеріальних звітів, документи на відпуск ТМЦ, документи на приймання необоротних активів. 3.2.3. Головний бухгалтер: фінансові та податкові звіти, статистична та оперативна звітність, регістри бухгалтерського обліку, розрахунково-платіжні документи, касові документи, виробничі та матеріальні звіти, документи на відпуск ТМЦ, документи на приймання необоротних активів 3.2.4. касир: касові документи 3.2.5. бухгалтер: статистична та оперативна звітність, регістри бухгалтерського обліку 3.2.6. комірник, керуючий виробничим відділенням, завідуюча фермою, обліковці: виробничі і матеріальні звіти 3.2.7. комірник, керуючий виробничим відділенням, завідуюча фермою, обліковці, інші матеріально-відповідальні і підзвітні особи: документи по надходженню товарно-матеріальних цінностей. 3.2.8. голова та члени інвентаризаційної комісії, матеріально відповідальна особа: матеріали інвентаризації. 3.3. Видачу документів з бухгалтерії в тимчасове користування головним спеціалістам і фахівцям підприємства здійснювати на підставі дозволу головного бухгалтера підприємства, іншим особам - з письмового дозволу директора підприємства. 3.4. Первинні документи та облікові регістри бухгалтерського обліку, складені на паперових носіях інформації, зберігаються в бухгалтерії підприємства протягом строків, встановлених чинним законодавством України, що регулює питання зберігання документів бухгалтерського обліку підприємства. 4. План рахунків бухгалтерського обліку 4.1. Для відображення активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій бухгалтерській службі на чолі з головним бухгалтером використовувати робочий план рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій товариства згідно додатку №3 до Положення. 4.2. Аналітичний облік руху товарно-матеріальних цінностей службі бухгалтерського обліку вести в кількісно-сумарному вираженні; на складах і інших виробничих підрозділах в кількісному вираженні. 4.3. Бухгалтерський облік вести по журнально-ордерній формі із використанням комп`ютерної програми 1-С Бухгалтерія (зарплата). 4.4. Для забезпечення необхідної деталізації облікової інформації дозволити головному бухгалтеру своїм розпорядженням вводити додаткові субрахунки. 5. Інвентаризаційна робота: 5.1. З метою забезпечення достовірності даних про наявність матеріальних цінностей проводити інвентаризаційну роботу в товаристві відповідно до Інструкції з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 №69, зі змінами та доповненнями, наказами про порядок проведення інвентаризації. 5.2. Цілями інвентаризації визначити: - Перевірка наявності та стану активів і зобов`язань, їх документальне підтвердження - Здійснення оцінки та визначення ефективності застосування товариством окремих методів і процедур бухгалтерського обліку - При необхідності і достатньої доцільності формування пропозицій щодо зміни прийнятих раніше товариством умов облікової політики на наступний рік. - При необхідності і достатній доцільності вносити пропозиції щодо визначення справедливої та ліквідаційної вартості об`єктів основних засобів, вартість яких досягла 0, а об`єкти ще придатні до подальшого використання. - При необхідності і достатній доцільності переоцінювати матеріальні та нематеріальні необоротні активи в разі відхилення їх залишкової вартості від справедливої вартості на дату проведення інвентаризації. 5.3. Проводити в обов`язковому порядку річну інвентаризацію в період з 01 жовтня по 31 грудня поточного фінансового року, перед складанням річної фінансової звітності. 5.4. При необхідності проводити планову та позапланову інвентаризації. 5.5. Для проведення інвентаризаційної роботи затвердити постійно діючу інвентаризаційну комісію. Склад комісії наведено в додатку №4 до Положення. 5.6. Членам постійно діючої інвентаризаційної комісії реалізовувати права і виконувати обов`язки, покладені на них відповідно до Інструкції з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 №69, зі змінами та доповненнями, дотримуючись Методичних рекомендацій з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, розрахунків та незавершеного виробництва сільськогосподарських підприємств, розробленими Міністерством аграрної політики України від 04.12.03г. №37-27-12/14023 приказами про порядок проведення інвентаризації. 5.7. Проводити обов`язкову інвентаризацію у випадках: - Зміни матеріально відповідальної особи - Встановлення факту недостачі або псування товарно-матеріальних цінностей - При реорганізації або ліквідації товариства - Інвентаризацію каси проводити не рідше 1 разу на місяць 5.8. У будь-якому, передбаченому цим розділом Положення, випадку порядок проведення (об`єкт і термін) інвентаризації визначається директором товариства у відповідному наказі. 6. Про облікову політику товариства: 6.1. Загальні положення: 6.1.1. Встановити тривалість операційного циклу для виробництва і реалізації продукції (в т.ч. надання послуг) - 1 рік. 6.1.2. Встановити межу суттєвості для визначення окремих операцій об`єктів обліку, які відносяться до активів, зобов`язань і власного капіталу товариства в розмірі 5% від суми всіх активів, усіх зобов`язань і власного капіталу. 6.1.3. Для визначення суттєвості окремих видів доходів і витрат встановити межу суттєвості в 2% чистого прибутку (збитку) товариства. 6.1.4. Встановити межу суттєвості для цілей відображення переоцінки або зменшення корисності об`єктів обліку в розмірі 10% відхилення залишкової вартості об`єктів обліку від їх справедливої вартості. 6.2. Основні засоби та інші необоротні матеріальні активи. 6.2.1. Об`єктом основних засобів вважати закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання самостійних функцій, відокремлений комплекс конструктивно з`єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, внаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції; інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством. 6.2.2. Визнавати основними засобами матеріальні активи, очікуваний строк корисного використання яких більше 1 року та вартість яких перевищує 2500 грн. Необоротні матеріальні активи, вартість яких не перевищує 2500 грн., відносити до малоцінних необоротних матеріальних активів. 6.2.3. Здійснювати визнання, облік та оцінку основних засобів відповідно до вимог П (С) БО 7. 6.2.4. Визначати термін корисного використання (експлуатації) об`єкта (основного засобу) з урахуванням: 1) очікуваного використання об`єкта підприємством з урахуванням його потужності або продуктивності 2) фізичного та морального зносу, який передбачається 3) правових або інших обмежень щодо строків використання об`єкта та інших факторів. 6.2.5. Для введення об`єктів основних засобів в експлуатацію, визначення строку їх корисного використання та ліквідаційної вартості створити постійно діючу комісію у складі: голови комісії - заступника директора, членів комісії: головного бухгалтера, головного інженера. Визначити персональний склад комісії та її повноваження на підставі окремого наказу по підприємству. 6.2.6. Встановити строк корисного використання (експлуатації) об`єкта при визнанні цього об`єкта активом (при зарахуванні на баланс) в роках, не менш ніж визначено в пункті 145.1. ст.145 Податкового кодексу України. Зупиняти термін корисного використання на період виводу об`єкта з експлуатації (для реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації та інших причин) на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації. 6.2.7. Строк корисного використання (експлуатації) основних засобів підлягає перегляду в разі зміни очікуваних економічних вигод від його використання, але не менш, ніж визначено в пункті 145.1. ст.145 Податкового кодексу України. 6.2.8. Основні засоби, інші необоротні активи та нематеріальні активи протягом строку їх корисного використання (експлуатації) підлягають амортизації (систематичного розподілу вартості, яка амортизується даних об`єктів). На земельні ділянки та природні ресурси амортизацію не нараховувати. 6.2.9. Нарахування амортизації виробляти з місяця, наступного за місяцем, в якому об`єкт основних засобів став придатним для корисного використання. Нарахування амортизації припиняти, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об`єкта основних засобів, переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію. 6.2.10. Амортизацію основних засобів здійснювати до досягнення залишкової вартості об`єктом його ліквідаційної вартості. Амортизація об`єкта основних засобів підлягає нарахуванню, виходячи з нового строку корисного використання, починаючи з місяця, наступного за місяцем зміни строку корисного використання. 6.2.10. Амортизацію основних засобів здійснювати до досягнення залишкової вартості об`єктом його ліквідаційної вартості. Амортизація об`єкта основних засобів підлягає нарахуванню, виходячи з нового строку корисного використання, починаючи з місяця, наступного за місяцем зміни строку корисного використання. 6.2.11. Амортизацію об`єкта основних засобів нараховувати із застосуванням прямолінійного методу, за яким річна сума амортизації визначається діленням вартості яка амортизується, на строк корисного використання об`єкта основних засобів. 6.2.12. Нарахування амортизації проводити щомісяця. 6.2.13. Метод нарахування амортизації може бути переглянутий у разі зміни очікуваного способу отримання економічних вигод від його використання. Нарахування амортизації за новим методом починається з місяця, наступним за місяцем прийняття рішення про зміну методу амортизації (внесення змін до цього наказу на підставі розпорядчого документа виконавчого органу підприємства - директора). 6.2.14. Придбані (самостійно виготовлені) основні засоби зараховувати на баланс підприємства за первісною вартістю. 6.2.15. Витрати, що здійснюються на утримання об`єкта в робочому стані та отримання первісно визначеної суми економічних вигод від його використання включати до складу витрат. 6.2.16. Первісна (переоцінена) вартість основних засобів підлягає збільшенню на суму витрат, пов`язаних з поліпшенням та ремонтом об`єкта, що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первинно очікуваних від використання об`єкта. 6.2.17. При частковій ліквідації об`єкта основних засобів залишкова вартість об`єкта підлягає зменшенню. 6.2.18. Здійснювати переоцінку об`єкта основних засобів, за умови, що залишкова вартість окремого об`єкта суттєво (більш ніж на 10%) відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу. 6.2.19. Справедлива вартість - це сума, за якою може бути здійснений обмін активів або оплата зобов`язання в результаті операції між зацікавленими та незалежними сторонами. 6.2.20. Переоцінку основних засобів здійснювати перед складанням річної звітності на підстави висновків і рекомендації інвентаризаційної комісії. Для переоцінки об`єктів нерухомості залучати до участі ліцензованих суб`єктів оціночної діяльності. Переоцінку інших об`єктів здійснювати із залученням фахівців підприємства, що входять до складу інвентаризаційної комісії, створеної і затвердженої окремим наказом директора. 6.2.21. Результати переоцінки вартості та зносу основних засобів оформляти актом, підписаним членами інвентаризаційної комісії, призначеної наказом директора господарства. Результат переоцінки вартості об`єкта нерухомості оформляти на підставі висновку про незалежну експертну оцінку об`єкта. 6.2.22. Списання основних засобів проводити відповідно до Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10.08.01р. №142/151 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.09.01р. №787/5978. 6.2.23. Знос, нарахований у розмірі 100% вартості основних засобів не є підставою для їх списання. 6.2.24. Облік основних засобів виробляти згідно рахунку 10, 16; амортизації - рахунок 131, 134. 6.2.25. Відносити до інших необоротних активів малоцінні необоротні матеріальні активи. 6.2.26. Нараховувати амортизацію за малоцінних необоротних активів у першому місяці використання таких об`єктів у розмірі 100%. 6.3. Облік запасів, поточних та довгострокових біологічних активів 6.3.1. Одиницею бухгалтерського обліку запасів вважати: кожне найменування, однорідну групу, вид цінностей (номенклатуру). 6.3.2. Проводити зарахування запасів на баланс за їх первісною вартістю, визначеною відповідно до норм П (С) БО 9. 6.3.3. Первісною вартістю сільськогосподарської продукції власного виробництва визнавати її виробничу собівартість. 6.3.4. Транспортно-заготівельні витрати відносити на вартість тих запасів, з придбанням яких вони пов`язані. 6.3.5. Уцінку (або до оцінку раніше уцінених) запасів, ціна яких знизилась на дату балансу внаслідок псування або втрати очікуваної економічної вигоди від їх використання, здійснювати за чистою вартістю реалізації по кожній одиниці запасів, визначеної відповідно до п.27 ПБО 9. 6.3.6. Оцінку вибуття запасів (відпуск у виробництво, реалізацію або будь-яке інше вибуття) здійснювати за методом середньозваженої собівартості в порядку, передбаченому п.18 П (С) БО 9. 6.3.7. Визначати щомісячно середньозважену собівартість одиниці запасів. 6.3.8. Спецодяг, виданий під звіт працівникам, враховувати в особових картках останніх протягом усього встановленого терміну її використання. Списання спецодягу, виданого під звіт, до закінчення встановлених строків її використання здійснювати тільки на підставі актів про її непридатність. Строк корисного використання малоцінних і швидкозношуваних предметів встановлювати згідно чинного законодавства. 6.3.9. Об`єктами бухгалтерського обліку поточних біологічних активів вважати: - У рослинництві - окремі сільськогосподарські культури - У тваринництві - окремі види і групи тварин 6.3.10. Оцінку поточних біологічних активів здійснювати за первісною вартістю (виробничою собівартістю). 6.3.11. Об`єктами бухгалтерського обліку довгострокових біологічних активів вважати: - У рослинництві - багаторічні насадження (сади) - У тваринництві - основне стадо (продуктивні корови) 6.3.12. Оцінку довгострокових біологічних активів здійснювати за первісною вартістю (виробничою собівартістю). 6.3.13. Нарахування амортизації на довгострокові біологічні активи здійснювати за прямолінійним методом. 6.4. Облік дебіторської заборгованості та зобов`язань: 6.4.1. Здійснювати класифікацію дебіторської заборгованості шляхом групування за строками її погашення 6.4.2. Відображати суми дебіторської заборгованості в підсумках балансу наступним чином: - Довгострокову дебіторську заборгованість - за теперішньою вартістю - Поточну дебіторську заборгованість - за чистою реалізаційною вартістю 6.4.3. Створювати резерв сумнівних боргів по дебіторській заборгованості на підставі аналізу платоспроможності окремих дебіторів. Нараховувати суми резерву в кінці звітного року на дату балансу. За дебіторською заборгованістю, не пов`язаною з реалізацією продукції і товарів, резерв сумнівних боргів не створювати. 6.4.4. Відраховувати до резервного капіталу товариства щорічно 5% від суми чистого прибутку товариства за підсумками року. 6.4.5. Списання безнадійної дебіторської заборгованості робити тільки за розпорядженням головного бухгалтера, затвердженого директором товариства. 6.4.6. Облік зобов`язань (кредиторської заборгованості) здійснювати відповідно до вимог П (С) БО 11. У балансі поточні зобов`язання відображати за сумою погашення. 6.4.3. Забезпечення на додаткове пенсійне забезпечення, гарантійні зобов`язання не здійснювати. 6.5. Облік доходів 6.5.1. Встановити класифікацію доходів від звичайної діяльності відповідно до п.7 П (С) БО 15. 6.5.2. Дохід визнавати: - На дату відвантаження продукції або дату зарахування суми передоплати вартості продукції на поточний рахунок товариства. - Дохід, пов`язаний з наданням послуг, виконанням робіт визначати виходячи зі ступеня завершеності операцій з надання послуг, виконання робіт на дату балансу, якщо може бути оцінений результат наданих послуг або виконаних робіт. - До доходів майбутніх періодів відносити авансові платежі з орендної плати за оренду об`єктів нерухомого майна, внесені орендарями на поточний рахунок або в касу товариства. 6.6. Облік витрат 6.6.1. Забезпечити формування собівартості реалізованої продукції і послуг відповідно до вимог норм П (С) БО 16, П (С) БО 30. До складу собівартості реалізованої продукції та послуг включати: - Прямі матеріальні витрати - Прямі витрати на оплату праці - Змінні загальновиробничі витрати та постійні розподілені загальновиробничі витрати - Інші прямі витрати 6.6.2. Затвердити номенклатуру статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) згідно додатку №5 до Положення. 6.6.3. До загальновиробничих витрат відносити: - Загальновиробничі витрати рослинництва - Загальновиробничі витрати тваринництва - Фіксований с/г податок - Орендну плату за землю для ведення товарного с/г виробництва 6.6.4. Для розподілу та віднесення на витрати виробництва всі загальновиробничі витрати вважати змінними. 6.6.5. Загальновиробничі витрати розподіляти в кінці року виходячи із загальної суми витрат на виробництво продукції в галузі рослинництва (за винятком вартості насіння), в галузі тваринництва (витрати на утримання тварин за винятком вартості кормів). 6.6.6. До витрат майбутніх періодів відносити: - Авансові платежі товариства по орендній платі - Витрати, пов`язані з освоєнням нових виробництв і устаткування. - Витрати на передплату на періодичні та довідкові видання 6.7. Внесення змін до облікової політики товариства, дане Положення і його Додатки 6.7.1. Зміна в дане положення вносяться у разі: - Зміни статуту товариства в частині, що стосується організації бухгалтерського обліку та облікової політики, звільнення працівників, задіяних у роботі постійно діючої інвентаризаційної комісії. - Обґрунтованої доцільності в майбутньому змінити методи, процедури облікової політики товариства та/або порядок організації бухгалтерського обліку в суспільстві, що призведе до більш достовірного відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності. - Суттєвих змін норм чинного законодавства України в частині питань, врегульованих цим Положенням. 6.7.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться шляхом затвердження окремим наказом директора товариства нових додатків до нього або викладу Положення в новій редакції. 6.7.3. Всі додатки до даного Положення, є його невід`ємними частинами. 6.7.4. Склад додатків до Положення: Додаток №1 - Перелік матеріально відповідальних осіб Додаток №2 - Графік документообігу Додаток №3 - Робочий план рахунків Додаток №4 - Склад постійно діючої інвентаризаційної комісії для проведення річної, планової та позапланової інвентаризації Додаток №5 - Номенклатура статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг).
основні види продукції або послуг, що їх виробляє чи надає емітент, за рахунок продажу яких емітент отримав 10 або більше відсотків доходу за звітний рік, у тому числі обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі), середньореалізаційні ціни, суму виручки, окремо надається інформація про загальну суму експорту, а також частку експорту в загальному обсязі продажів, перспективність виробництва окремих товарів, виконання робіт та надання послуг; залежність від сезонних змін; про основні ринки збуту та основних клієнтів; основні ризики в діяльності емітента, заходи емітента щодо зменшення ризиків, захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту; про канали збуту й методи продажу, які використовує емітент; про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін; інформацію про особливості стану розвитку галузі виробництва, в якій здійснює діяльність емітент, рівень впровадження нових технологій, нових товарів, його становище на ринку; інформацію про конкуренцію в галузі, про особливості продукції (послуг) емітента; перспективні плани розвитку емітента; кількість постачальників за основними видами сировини та матеріалів, що займають більше 10 відсотків в загальному об'ємі постачання, у разі якщо емітент здійснює свою діяльність у декількох країнах, необхідно зазначити ті країни, у яких емітентом отримано 10 або більше відсотків від загальної суми доходів за звітний рік; Основні види продукції: вирощування оригінального, елітного, репродукційного та товарного насіння зернових та технічних культур (пшениця, ячмінь, соняшник, просо, ріпак, горох). Обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі): - озима пшениця – 1313 т., 1719 тис.грн. - ячмінь озимий – 219 т., 301 тис.грн. - ячмінь ярий – 426 т., 559 тис.грн. - горох – 119 т., 264 тис.грн. - просо – 287 т., 442 тис.грн. - соняшник – 402 т., 1332 тис.грн. - ріпак озимий – 149 т., 594 тис.грн. Середньореалізаційні ціни: - озима пшениця – 1735 грн. за 1 т. - ячмінь – 1520 грн. за 1 т. - соняшник – 3753 грн. за 1 т. - просо – 2203 грн. за 1 т. - ріпак – 4003 грн. за 1 т. - горох - 3362 грн. за 1 т. Сума виручки: - озима пшениця – 2093 тис.грн., 34% в загальному об`ємі виробництва. - ячмінь – 804 тис.грн., 13% в загальному об`ємі виробництва. - соняшник – 1678 тис.грн., 27% в загальному об`ємі виробництва. - просо – 544 тис.грн., 9% в загальному об`ємі виробництва. - ріпак – 577 тис.грн., 9% в загальному об`ємі виробництва. - горох – 260 тис.грн., 4% в загальному об`ємі виробництва. Товариство не експортує своїх товарів, або послуг. Перспективним видом є вирощування ріпака, пшениці, сонячника, гороха. Залежність від сезонних змін: отримання готової продукції рослинництва з другої половини липня до листопада поточного року. Основні ринки збуту: сільгоспвиробники, заготівельники переважно Запорізької, Дніпропетровської областей. Основні клієнти: ТОВ "Шкарлані" м. Дніпропетровськ; ПАТ "Відрадненське" с. Відрадненьське, Запорізька обл.; ПП "Славутич-Тара" м. Запоріжжя; ПП "Ж.С.А." м. Дніпропетровськ; ФОП Грибко С.В. м. Запоріжжя. ФОП Бондаренко Г.М. м. Запоріжжя. Основні ризики в діяльності емітента мають переважно кліматичний характер, в зв'язку з виробництвом озимої та ярової с/г продукції, на отримання врожайності яких здійснюють вплив несприятливі погодні умови: тривалі низькі температури на голий грунт, тривале покриття посівів кригою у зимовий період, посуха, зливи, буревії у весняно-осінній період. Додатковий ризик це щорічна наявність можливості захворювання рослин, ураження рослин шкідниками, що зменшує якість та врожайність продукції. Як заходи, щодо зменшення ризиків та захисту своєї діяльності товариство проводить обробку посівів засобами захисту рослин. Заходами щодо захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту є своєчасні посіви с/г культур, розширення посівів с/г культур, які користуються попитом (озимий ріпак). Заходи емітента щодо розширення виробництва та ринків збуту: Нарощування обсягів виробництва рослинницької продукції здійснюватиметься шляхом впровадження у виробництво грунтозахисних систем землеробства, вдосконалення структури посівних площ, розвитку селекції та насінництва, застосування енергозберігаючих технологій вирощування сільськогосподарських культур. Канали збуту й методи продажу, які використовує емітент: прямий продаж власної продукції вітчизняним сільськогосподарським виробникам та переробним підприємствам розташованим переважно в Запорізькій та Дніпропетровській областях на підставі договорів купівлі-продажу, поставки, міни. Продукція реалізується за безготівковий/готівковий розрахунок на умовах попередньої оплати, за фактом відвантаження, на умовах відстрочення платежу безпосередньо зі складів. Джерела сировини: насіннєвий матеріал оригінального та елітного насіння отримується від виробників в т.ч. наукових установ Запорізької, Одеської та Київської області України. Основний вид сировини - насіннєвий матеріал зернових та технічних культур. У виробництві використовується насіння власного виробництва, відтворені від придбаного оригінального насіння у наукових установ та їх офіційних представників, які проводять селекційні роботи з виведення нових сортів і гібридів рослин. Доступність - обмежень щодо придбання та поставок сировини немає. Динаміка цін: 2011р. 1т. озимої пшениці - 1205 грн., 2012 рік – 1536 грн., 2013 рік – 1210 грн.; 2014 рік – 1735 грн. 2011р. 1т. соняшника - 3875 грн., 2012 – 5068 грн., 2013 – 2966 грн.; 2014 рік – 3753 грн. 2011р. 1т. ріпак - 9530 грн. (в 2011 році посівні ріпака загинули), 2012 – 4938 грн.; 2013 – 3105 грн., 2014 рік – 4003 грн. Спостерігається збільшення цін у порівнянні з 2013 роком, у зв'язку з ростом виробництва продукції та цін на неї. Інформація про особливості стану розвитку галузі виробництва: Розвиток агропромислового комплексу України як пріоритетної галузі національної економіки зорієнтовано на забезпечення продовольчої безпеки держави, зростання її експортного потенціалу, забезпечення різнобічних ефективних організаційно-правових форм господарювання з максимальним використанням можливостей кооперації та орендних відносин, вдосконалення прав власності на землю , державна підтримка розвитку агропромислового комплексу на основі освоєння цільових державних програм; забезпечення захисту вітчизняних товаровиробників, формування інфраструктури ринку, входження агропромислового комплексу з конкурентоспроможною продукцією і продовольчими товарами у світове співтовариство; удосконалення ринкових механізмів цінового регулювання, кредитно-фінансової системи та податкової політики, формування інфраструктури ринку, спрямування інвестицій на відновлення та розвиток ресурсного потенціалу сільськогосподарського виробництва і харчової промисловості; забезпечення агропромислового виробництва сучасною технікою, мінеральними добривами, засобами захисту рослин; створення ринку землі; раціональне використання земель, вжиття заходів для екологічної безпеки, оптимізації структури угідь, відновлення зрошувальних та осушувальних систем, освоєння новітніх ресурсозберігаючих технологій виробництва екологічно чистої сільськогосподарської продукції та охорони довкілля; здешевлення витрат на переробку та реалізацію продукції; здійснення державної науково-технічної політики для поліпшення наукового, інформаційного та кадрового забезпечення агропромислового виробництва, розвиток селекції і насінництва сільськогосподарських культур. В галузі рослинництва впроваджуються розмноження нових сортів та гібридів зернових та технічних культур. На підставі ліцензійних договорів здійснюється співпраця з Селекційно-генетичним інститутом НЦНС м. Одеса, Інститутом землеробства УААН м. Київ, Інститут рослинництва ім. В.Я.Юр`єва НААНУ м. Харків та інші. Рівень впровадження нових технологій: ставляться наступні вимоги до нових технологій: енергетична складова технології - здатність технології постійно зменшувати затрати енергії на виробництво одиниці сільгосппродукції, оптимізуючи ці затрати на рівні мінімально допустимих: економічна складова технології. Технологія має бути такою, яка може створити за ціною конкурентноздатну продукцію. В своїй діяльності товариство використовує нові досягнення селекції сортів та гібридів рослин науковців та наукових центрів України. Товариства не є монополістом на ринку. В галузі виробництва насіння є потужна конкуренція серед насіннєвих господарств в т.ч. Запорізьких с/г виробників та селекційних центрів, наприклад Інститут олійних культур ТОВ "Незалежна аграрна індустрія" та інші. Особливості продукції емітента: Ціни на насіннєвий матеріал сортів та гібридів зернових та олійних культур є значно нижчими у порівняння з цінами на сорти та гібриди рослин іноземної селекції (США, Франції, та інших), також ціни на певний асортимент сортів та гібридів рослин вітчизняної селекції є нижчими ніж у порівнянні з іншими виробниками та продавцями насіннєвого матеріалу в Україні. Насіннєвий матеріал, що пропонується до продажу, отриманий у власному виробництві, відповідає ДСТУ 2240-93 та підтверджується відповідними сертифікатами. Перспективні плани розвитку емітента: Придбання насіння соняшника іноземної селекції. Розширення виробництва озимого ріпаку, розмноження новітніх сортів та гібридів с/г культур вітчизняної селекції, збільшення показників отримання валу готової продукції від врожаю 2015 року. Основні постачальники сировини та матеріалів, що займають більше 10% в загальному обсязі постачання: - ТОВ ПК "Серіол плюс"- дизельне пальне, що складає 40% від загального об'єму постачання; - ВАТ "Запоріжобленерго" - електроенергія 10% від загального обсягу постачання.
основні придбання або відчуження активів за останні п'ять років. Якщо підприємство планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з його господарською діяльністю, їх необхідно описати, включаючи суттєві умови придбання або інвестиції, її вартість і спосіб фінансування; 2010 рік. Нематеріальні активи: у 2010 році надійшло 6.0 тис.грн. (придбано програмне забезпечення 1С-8). Вибуття не було. Основні засоби: у 2010 році надійшло на суму 130.0 тис.грн. (машини та обладнання - 31 тис.грн., інструменти, прилади та інвентар - 9 тис.грн., будинки, споруди та передавальні пристрої (ремонт будівель) - 90.0 тис.грн.), вибуло на суму 2087.0 тис.грн. (передача об'єктів соцкультбуту на баланс сільської ради - житлові будинки, автодороги, інженерна інфраструктура). Довгострокові біологічні активи: на початок 2010 року - 336 тис.грн., на кінець року - 134 тис.грн. (рух відбувся за рахунок вибуття продуктивної худоби). Довгострокових фінансових інвестицій у 2010 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2010 році не було. Виробничі запаси: на початок 2010р. - 595 тис.грн., на кінець - 473 тис.грн. (рух відбувся за рахунок зменшення запасів кормів для тварин). Поточні біологічні активи: на початок 2010р. - 363.0 тис.грн., на кінець - 181.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок зменшення поголів'я тварин). Незавершене виробництво: на початок 2010р. - 1820.0 тис.грн., на кінець - 1912.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення ціни на палево-мастильні матеріали, запчастини та насінневий матеріал). Готова продукція: на початок 2010 року - 838.0 тис.грн., на кінець - 749.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок зменшення залишків насіння соняшника на складах). Дебіторська заборгованість: на початок 2010 року - 221.0 тис.грн., на кінець - 117.0 тис. грн. (рух відбувся за рахунок розрахунків з боржниками). Інша дебіторська заборгованість: на початок 2010 року - 12.0 тис.грн., на кінець - 10 тис.грн. (рух відбувся за рахунок розрахунків з боржниками). Грошові кошти, та їх еквіваленти: на початок 2010 року - 8.0 тис.грн., на кінець - 25.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок продажу продукції). Інші оборотні активи: на початок 2010 року - 257.0 тис.грн., на кінець - 349.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок сплаченого ПДВ). Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю. 2011 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Основні засоби: у 2011 році надійшло на суму 30.0 тис.грн. (машини та обладнання - 30.0 тис.грн.). Зроблена дооцінка будівель на суму 1850,0 тис.грн. Довгострокові біологічні активи: на початок 2011 року - 134.0 тис.грн., на кінець року - 99.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок вибуття продуктивної худоби - 145.0 тис.грн, переведено в основне стадо - 129.0 тис.грн.). Довгострокових фінансових інвестицій у 2011 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2011 році не було. Виробничі запаси: на початок 2011р. - 473.0 тис.грн., на кінець - 799.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення запасів кормів для тварин). Поточні біологічні активи: на початок 2011р. - 181.0 тис.грн., на кінець - 35.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок зменшення поголів'я тварин). Незавершене виробництво: на початок 2011р. - 1912.0 тис.грн., на кінець - 2490.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення ціни на палево-мастильні матеріали та виплати заробітної плати). Готова продукція: на початок 2011 року - 749.0 тис.грн., на кінець - 870.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення залишків товарної продукції). Дебіторська заборгованість: на початок 2011 року - 117.0 тис.грн., на кінець - 124.0 тис. грн. (рух відбувся за рахунок розрахунків з боржниками). Інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2011 року - 10.0 тис.грн., на кінець - 12.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок розрахунків з боржниками). Грошові кошти, та їх еквіваленти: на початок 2011 року - 25.0 тис.грн., на кінець - 19.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок продажу продукції). Інші оборотні активи: на початок 2011 року - 349.0 тис.грн., на кінець - 256.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок розрахунків з кредиторами). 2012 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Основні засоби: у 2012 році надійшло на суму 14.0 тис.грн. (передавальні пристрої); вибуло на суму 75.0 тис.грн. (машини та обладнання – 64.0 тис.грн.; інструменти, прилади, інвентар – 6 тис.грн.; інші основні засоби – 5 тис.грн.). Дооцінка основних засобів не проводилась. Незавершені капітальні інвестиції – 433 тис.грн. Довгострокові біологічні активи: на початок 2012 року - 99.0 тис.грн., на кінець року - 5.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок вибуття продуктивної худоби та лісосмуг). Довгострокових фінансових інвестицій у 2012 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2012 році не було. Виробничі запаси: на початок 2012р. - 799.0 тис.грн., на кінець - 547.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок скорочення отраслі тваринництва). Поточні біологічні активи: на початок 2012р. - 35.0 тис.грн., на кінець - 0.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок скорочення отраслі тваринництва). Незавершене виробництво: на початок 2012р. - 2490.0 тис.грн., на кінець - 2676.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення вартості на палево-мастильні матеріали та виплати заробітної плати). Готова продукція: на початок 2012 року - 870.0 тис.грн., на кінець - 419.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок гибелі врожаю – озимих та ярових культур). Дебіторська заборгованість: - за товари: на початок 2012 року - 124.0 тис.грн., на кінець - 2.0 тис. грн. (рух відбувся за рахунок списання дебіторської заборгованості). - з бюджетом: на початок 2012 року - 0.0 тис.грн., на кінець - 2.0 тис. грн. (попередня оплата). Інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2012 року - 12.0 тис.грн., на кінець - 5.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок списання дебіторської заборгованості). Грошові кошти, та їх еквіваленти: на початок 2012 року - 19.0 тис.грн., на кінець - 35.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок продажу продукції). Інші оборотні активи: на початок 2012 року - 256.0 тис.грн., на кінець - 203.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок списання заборгованості). Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю. 2013 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Незавершених капітальних інвестицій не було. Основні засоби: у 2013 році надійшло на суму 242.0 тис.грн. (преспідбіривач, дискова борона, зерномет); вибуло на суму 188 тис.грн. (будови та споруди). Дооцінка основних засобів не проводилась. Довгострокових фінансових інвестицій у 2013 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2013 році не було. Виробничі запаси: на початок 2013р. - 547.0 тис.грн., на кінець - 230.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок списання кормів). Незавершене виробництво: на початок 2013р. - 2676.0 тис.грн., на кінець - 2627.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок зменшення площі посівів). Готова продукція: на початок 2013 року - 419.0 тис.грн., на кінець - 810.0 тис.грн. (нереалізована продукція). Дебіторська заборгованість: - за товари: на початок 2013 року - 20.0 тис.грн., на кінець - 54.0 тис.грн. (здача в оренду нежитлових приміщень). - з бюджетом: на початок 2013 року - 2.0 тис.грн., на кінець - 10.0 тис. грн. (рух відбувся за рахунок передплат ПДВ). Інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2013 року - 5.0 тис.грн., на кінець - 4.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок списання дебіторської заборгованості). Грошові кошти, та їх еквіваленти: на початок 2013 року - 35.0 тис.грн., на кінець - 74.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок продажу продукції). Інші оборотні активи: на початок 2013 року - 203.0 тис.грн., на кінець - 22.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок розрахувань з покупцями). Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю. 2014 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Незавершені капітальні інвестиції: на початок 2014 року – 433 тис.грн., на кінець 2014 року – 458 тис.грн. (витрати на оформлення землі під виробничими будівлями). Основні засоби: у 2014 році надійшло на суму 308.0 тис.грн. (машини та обладнання – 286.0 тис.грн., інструменти – 14.0 тис.грн., ремонт будинків – 8.0 тис.грн.); вибуло на суму 1941.0 тис.грн. (списано столярний цех) – 14.0 тис.грн., машини (списано комбайн та сільгосп інвентар, продано комбайн «Ягуар») – 1805.0 тис.грн., інструмент – 52 тис.грн., інші основні засоби – 70 тис.грн. Дооцінка основних засобів не проводилась. Довгострокових фінансових інвестицій у 2014 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2014 році не було. Виробничі запаси: на початок 2014р. - 230.0 тис.грн., на кінець - 459.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок витрат на придбання дизельного палива та мінеральних добрив). Незавершене виробництво: на початок 2014р. - 2627.0 тис.грн., на кінець - 2994.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення посіву озимих культур). Готова продукція: на початок 2014 року - 810.0 тис.грн., на кінець - 688.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок реалізації продукції). Дебіторська заборгованість: - за товари: на початок 2014 року - 54.0 тис.грн., на кінець - 581.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок не оплаченої та не отриманої продукції: ПММ та мінеральних добрив). - з бюджетом: на початок 2014 року - 10.0 тис.грн., на кінець - 0.0 тис. грн. (рух відбувся за рахунок погашення ПДВ). Інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2014 року - 4.0 тис.грн., на кінець - 113.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок надання зворотньої фінансової допомоги). Грошові кошти, та їх еквіваленти: на початок 2014 року - 74.0 тис.грн., на кінець - 90.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок продажу сільгосп продукції). Інші оборотні активи: на початок 2014 року - 22.0 тис.грн., на кінець - 7.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок розрахувань з покупцями). Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю.
правочини з власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, афілійованими особами, зокрема всі правочини, укладені протягом звітного року між емітентом або його дочірніми/залежними підприємствами, відокремленими підрозділами, з одного боку, і власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, з іншого боку. За цими правочинами зазначаються: дата, сторони правочину, його зміст, сума, підстава укладання та методика ціноутворення, застосована емітентом для визначення суми правочину та за необхідності інша інформація; Правочинів з власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, афілійованими особами, укладених протягом звітного року між емітентом або його дочірніми/залежними підприємствами, відокремленими підрозділами, з одного боку, і власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, з іншого боку не було.
основні засоби емітента, включаючи об'єкти оренди та будь-які значні правочини емітента щодо них; виробничі потужності та ступінь використання обладнання; спосіб утримання активів, місцезнаходження основних засобів. Крім того, необхідно описати екологічні питання, що можуть позначитися на використанні активів підприємства плани капітального будівництва, розширення або удосконалення основних засобів, характер та причини таких планів, суми видатків, у тому числі вже зроблених, опис методу фінансування, прогнозні дати початку та закінчення діяльності та очікуване зростання виробничих потужностей після її завершення; Орендованих основних засобів немає. На протязі 2014р. діяли наступні договори оренди: 1. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №30 від 01.03.2014р., укладений з ФОП Іванченко Романом Валерійовичем (код СПД 2924402879). Предмет договору - оренда будівлі кузні літ.С інв.№44-площею 107,6 кв.м., розташованих за адресою м. Запоріжжя, вул. Шушенська,65. Срок дії договору до 30.11.2014р. Товариством нарахована орендарю орендна плата загальною сумою на 30.11.2014р. - 13000,00 грн., яка на кінець року оплачена орендарем. 2. договір оренди майна №4 від 01.08.2014р., укладений з ФОП Шведенко Віктором Петровичем (код СПД 2229200497), додаткова угода №4 від 27.05.2014р. Предмет договору: оренда 3000 дерев яблунь та 350 дерев черешень. Срок дії договору до 01.10.2014р. Товариством нарахована орендарю орендна плата загальною сумою на 01.12.2014р. - 20000,00 грн. 3. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №11 від 03.01.2013р., укладений з ПрАТ «СП Континент» (код ЄДРПОУ 24519155), додаткова угода №4 від 01.03.2014р. Предмет договору - оренда частину будівлі клубу літ. А-1 з підвалом інв.№39 згідно схеми розташування не житлових приміщень в матеріалах технічної інвентаризації будівлі клубу загальною площею 360,6 кв.м, розташовану за адресою: 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська, 65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата на загальну суму 37000,00 грн. Заборгованість з оплати орендної плати на кінець року поточна. 4. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №8 від 01.11.2013р. укладений з фізичною особою - громадянином України Молчановим Сергієм Геннадійовичем (податковий номер 2745419658), додаткова угода №3 від 17.02.2014р. Предмет договору - частина окремого індивідуально визначеного майна- гаражу для автомашин літ.К інв. №49 - нежитлове приміщення №8 площею 37,6 кв.м., розміщені за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська, 65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 4550,00 грн. Заборгованості не має. 5. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №9 від 01.11.2013р., укладений з ФОП Тімановська Марина Василівна (код СПД 2334918929), додаткова угода №1 від 25.10.2013р. Предмет договору - частина окремого індивідуально визначеного майна- гаражу для автомашин літ.К інв. №49 - нежитлові приміщення №17,18,19,20,21 загальною площею 162,7 кв.м., розміщені за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська,65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 18300,00 грн. Заборгованості не має. 6. договір оренди майна №10 від 03.01.2013р., укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю „АРНІ 2010” (код ЄДРПОУ 37359594), додаткова угода №2 від 30.12.2013р. Предмет договору-оренда окремого індивідуально визначеного майна: заправочна станція 1 КЕД-40-05-1 інв.№2664, заправочна станція 1 КЕД-40-05-1 інв.№1604, ємність для ПММ 10 м.куб. інв.№ 2666, ємність для ПММ 10 м.куб. інв.№2667, ємність для ПММ 25 м.куб. інв.№2616, ємність для ПММ 5 м.куб. інв.№2609, ємність для ПММ 10 м.куб. інв.№2610, ємність для ПММ 10 м.куб. інв.№ 2611, ємність для ПММ 10 м.куб. інв.№ 2612, автозаправочний блок-пункт інв.№ 2876, розміщеного на території автогаражу ПрАТ „Сонячне 2007” за адресою: 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська,65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата у розмірі 85000,00 грн. Заборгованність поточна. 7. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №5 від 05.01.2013р., укладений з ТОВ «Незалежна аграрна індустрія» (код ЄДРПОУ 23788841), додаткова угода №4 від 30.12.2013р. Предмет договору - не житлові приміщення-3 кабінети загальною площею 69,6 кв.м, розміщені за адресою: 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська,65 на 1 поверсі адміністративної будівлі літ. А-2 інв.№37. Строк дії договору до 31.12.2014р. За 2014 рік нарахована орендна плата у розмірі 18300,00 грн. Заборгованості не має. 8. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №121 від 01.11.2011р., укладений з Приватним підприємством «УНІВЕРСАЛПРОМКОМПЛЕКТ 2000» (код ЄДРПОУ 34373124), додаткова угода №4 від 01.03.2014р. Предмет договору - не житлове приміщення (кабінет) - площею 18,9 кв.м. розміщений в будівлі контори літ А-2, інв. №37, розташованої за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська,65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 5000,00 грн. Заборгованості не має. 9. договір оренди майна №12 від 03.12.2013р. укладений з ФОП Ємеліним Павлом Вікторовичем (код СПД 2104914473), додаткова угода №1 від 29.11.2013р. Предмет договору: нежитлове приміщення будівлі маслоробки з металевими прибудовами а1,а2,а3 інв.№ 61 загальною площею 126,80 кв.м., розташоване за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська,65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 6200,00 грн. Заборгованість поточна. 10. договір оренди нежитлових приміщень №19 від 28.12.2013р., укладений з ТОВ «МЕТАЛОІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 34595450), додаткова угода №1 від 30.12.2013р. Предмет договору нежитлове приміщення загальною площею 10 кв.м., розташоване за адресою 70422, Запорізька область, Запорізький район, с. Петрівське, вул. Зернова, 2. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 11000,00 грн. Заборгованість зі сплати орендної плати відсутня, зобов’язання поточні. 11. договір оренди нежитлових приміщень №22 від 01.03.2014р., укладений з ТОВ «СПМК-24» (код ЄДРПОУ 34595450), додаткова угода №1 від 30.12.2013р. Предмет договору нежитлове приміщення загальною площею 16 кв.м., розташоване за адресою 70412, Запорізька область, Запорізький район, с. Малишівка, вул. Молодіжна, 49. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 11000,00 грн. Заборгованість зі сплати орендної плати відсутня, зобов’язання поточні. 12. договір оренди нежитлових приміщень №17 від 28.12.2013р., укладений з ТОВ «ГОФРАПАК» (код ЄДРПОУ 35147531), додаткова угода №1 від 30.12.2013р. Предмет договору нежитлове приміщення загальною площею 15 кв.м., розташоване за адресою 70412, Запорізька область, Запорізький район, с. Малишівка, вул. Молодіжна, 51-б. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 11000,00 грн. Заборгованість зі сплати орендної плати відсутня, зобов’язання поточні. 13. договір оренди нежитлових приміщень №16 від 17.12.2013р., укладений з ТОВ «ТПГ «УКРАЇНСЬКИЙ ЕНЕРГОСОЮЗ» (код ЄДРПОУ 31636609), додаткова угода №1 від 30.12.2013р. Предмет договору нежитлове приміщення загальною площею 20 кв.м., розташоване за адресою 70413, Запорізька область, Запорізький район, с. Ручаївка, вул.Степна, 38. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 11000,00 грн. Заборгованість зі сплати орендної плати відсутня, зобов’язання поточні. 14. договір оренди нежитлових приміщень №13 від 28.12.2013р., укладений з ТОВ «ТАТЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 36141572), додаткова угода №1 від 30.12.2013р. Предмет договору нежитлове приміщення загальною площею 15 кв.м., розташоване за адресою 70412, Запорізька область, Запорізький район, с. Малишівка, вул. Молодіжна,53. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 11000,00 грн. Заборгованість зі сплати орендної плати відсутня, зобов’язання поточні. 15. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №20 від 01.03.2014р., укладений з ФОП Тімановська Марина Василівна (код СПД 2334918929), додаткова угода №1 від 30.12.2013р. Предмет договору - нежитлове приміщення 46 загальною площею 22,7 кв.м., розміщене в будівлі контори літ. А-2 інв.№37 на 1 поверсі за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська,65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 4900,00 грн. Заборгованості не має. 16. договір оренди нежитлового приміщення №26 від 01.11.2014р., укладений з ФОП Тімановським Євгеном Ігоровичем (код 3171907217), додаткова угода №1 від 17.02.2014р. Предмет договору- частина нежитлового приміщення в будівлі пілорами площею 150 кв.м. літ. З інв.№46 за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська, 65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 18300,00 грн. Заборгованості не має. 17. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №22 від 01.03.2014р., укладений з ФОП Марковим Михайлом Юрійовичем (код 3244805414), додаткова угода №1 від 01.12.2013р. Предмет договору- нежитлове приміщення майстерні площею 42,2 кв.м. літ. Н інв.№47 за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська, 65. Строк дії договору до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 18300,00 грн. Заборгованості не має. 18. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №27 від 02.12.2014р., укладений з Громадською організацією «Запорізька районна організація Українського товариства мисливців та рибалок» (код 23880570). Предмет договору - нежитлове приміщення №29 загальною площею 16,1 кв.м., розміщене в будівлі контори літ. А-2 інв.№37 на 1 поверсі за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська, 65. Строк дії договору достроково припинено до 31.12.2014р. Нарахована орендна плата - 6200 грн. Заборгованості не має. Зобов’язання поточні. Заключені додаткові угоди на подовження терміну дії договорів оренди на 2014 рік. Загальна сума отриманого доходу ві оренди - 322850.0 грн. Виробничі потужності та ступінь використання обладнання: - ток №1 с. Малишівка, в т.ч. критий ток №1,2 склади, навіс для зберігання зерна, зерноочисний комплекс, вагова та інші, використовується у повному обсязі. - ТПБ №1 - навіс для зберігання с/г техніки - використовується у повному обсязі - ток №2 с. Петрівське , в т.ч. 2 склади, ділянка для зберігання зерна, зерноочисна техніка, використовується у повному обсязі - ТПБ №2 с. Ручаївка, в т.ч. навіс для зберігання с/г техніки , використовується у повному обсязі. - Автозаправка центрального відділення та ТПБ №2 використовується у повному обсязі. - Будівлі автогаражу (мех.майстерня - не використовується, склад, плотня, кузня) центрального відділення використовуються у повному обсязі. Оброблялось 2068 га. землі сільськогосподарського призначення. Ступінь використання обладнання - 85% Спосіб утримання активів - впровадження заходів по збереженню активів у встановленому порядку на території розташування. Місцезнаходження основних засобів: Запорізька область, Запорізький район с. Малишівка: виробничі відділок №1 (в т.ч. ток №1, тракторна бригада №1), с. Ручаївка: виробничий відділок №2 (тракторна бригада №2), с. Петровське (ток №2 відноситься до виробничого відділку №2) Центральне відділення розташоване по вул. Шушенська, б.65 в м. Запоріжжя (в т.ч. адміністративна будівля, авто гараж, олійниця, інші). Загальна вартість основних засобів на 31.12.2014р. - 44535.0 тис.грн. Екологічні питання, що можуть позначитися на використання активів підприємства: діяльність товариства суттєво не впливає на навколишнє природне середовище та екологію. Плани щодо капітального будівництва не розроблялись. Розширення та удосконалення основних засобів не планується, окрім проведення поточних необхідних ремонтних робіт. Видатки не робились. Будь-яких значних правочинів щодо основних засобів не було.
проблеми, які впливають на діяльність емітента; ступінь залежності від законодавчих або економічних обмежень; На господарську діяльність Товариства негативно впливають: - відсутність належної підтримки сільського господарства з боку держави; - низькі закупівельні ціни на с/г продукцію в стадії сировини для подальшої переробки, які в деяких випадках не покривають собівартість продукції. На протязі діяльності товариства, в т.ч. у 2014 році товариство отримало прибуток у розмірі 723 тис.грн. Ступінь залежності від законодавчої або економічних обмежень оцінено як середній.
факти виплати штрафних санкцій (штраф, пеня, неустойка) і компенсацій за порушення законодавства; В звітному періоді фактів виплати штрафних санкцій (штрафів, пені, неустойки) та компенсацій за порушення законодавства не було.
опис обраної політики щодо фінансування діяльності емітента, достатність робочого капіталу для поточних потреб, можливі шляхи покращення ліквідності за оцінками фахівців емітента; Фiнансування дiяльностi емiтента здiйснюється за рахунок грошових коштiв вiд реалiзацiї с/г продукцiї власного виробництва. Робочого капiталу для поточних потреб недостатньо. Можливi шляхи покращення лiквiдностi: пiдвищення рентабельностi виробництва за рахунок зниження собiвартостi продукцiї, послуг, робiт та одержання прибутку, можливiсть отримання кредитiв банкiвських установ за пільговими відсотками.
вартість укладених, але ще не виконаних договорів (контрактів) на кінець звітного періоду (загальний підсумок) та очікувані прибутки від виконання цих договорів; Укладених, але не виконаних договорiв або контрактiв немає.
стратегія подальшої діяльності емітента щонайменше на рік (щодо розширення виробництва, реконструкції, поліпшення фінансового стану, опис істотних факторів, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому); Розширення обсягів виробництва та реконструкція можливо лише за умови зростання платоспроможності та попиту споживачів на продукцію емітента. В зв'язку з кризою скоротився попит на насіння соняшника, що суттєво впливає на фінансовий стан товариства. Поліпшення фінансового стану очікується від отримання запланованого валу товарної продукції з врожаю 2015 року. Істотні фактори, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому: Стабілізація політичної та економічної ситуації в Україні Надання пільг товаровиробникам щодо їх податкових зобов'язань Подолання економічної кризи в Україні Заходи спрямовані на успішну роботу в 2015р.: В галузі рослинництва: - своєчасне проведення с/г робіт по збиранню зернових та олійних культур врожаю 2015 року, з найменшими втратами врожайності; - своєчасне проведення осінньо-польових робіт під врожай 2015 року; - вирощування насіннєвого матеріалу озимого ріпаку, як перспективної олійної культури з високим вартісним потенціалом, придбання агрохімічних продуктів; - впровадження врожайних сортів олійних та зернових культур; - збільшення ціни на сільськогосподарську продукцію.
опис політики емітента щодо досліджень та розробок, вказати суму витрат на дослідження та розробку за звітний рік; Дослiджень та розробок протягом звiтного перiоду не проводилось.
судові справи, за якими розглядаються позовні вимоги у розмірі на суму 10 або більше відсотків активів емітента або дочірнього підприємства станом на початок року, стороною в яких виступає емітент, його дочірні підприємства, або судові справи, стороною в яких виступають посадові особи емітента (дата відкриття провадження у справі, сторони, зміст та розмір позовних вимог, найменування суду, в якому розглядається справа, поточний стан розгляду). У разі відсутності судових справ про це зазначається; 1) 10.06.2014р. Запорізький районний суд, суддя Громова І.Б., справа №317/2511/14-ц за позовом прокурора Запорізького району в інтересах особи похилого віку Рамазанова Акрама Резвановича до ПрАТ «Сонячне 2007» про стягнення заборгованості з орендної плати за договором оренди землі у сумі 1445.70 грн. Розгляд триває у 2015 році. 2) 03.11.2014р. Рішення Запорізького районного суду Запорізької області, суддя Гончаренко П.П. у справі №317/2512/14-ц за позовом прокурора Запорізького району в інтересах особи Попова Олексія Івановича до ПрАТ «Сонячне 2007» про стягнення заборгованості з орендної плати за договором оренди землі у сумі 1438.25 грн., позов задоволено у повному обсязі, стягнуто з ПрАТ «Сонячне 2007» 1438.25 грн. 3) 20.11.2014р. Ухвала Запорізького районного суду Запорізької області, суддя Мінгазова Р.В. у справі №317/2513/14-ц за позовом прокурора Запорізького району в інтересах особи похилого віку Булах Євгенії Пилипівни до ПрАТ «Сонячне 2007» про стягнення заборгованості з орендної плати за договором оренди землі у сумі 1482,96 грн., позов залишено без розгляду на підставі клопотання Прокурора Запорізького району. 4) 12.11.2014р. Ухвала Запорізького районного суду, суддя Громова І.Б., справа №317/2514/14-ц за позовом прокурора Запорізького району в інтересах особи похилого віку Грунистої надії Апполонівни до ПрАТ «Сонячне 2007» про стягнення заборгованості з орендної плати за договором оренди землі у сумі 1445,70 грн., позов залишено без розгляду на підставі клопотання Прокурора Запорізького району.
інша інформація, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента, у тому числі за наявності інформацію про результати та аналіз господарювання емітента за останні три роки у формі аналітичної довідки в довільній формі. Іншої інформація, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента немає.