|
Дата розміщення: 24.04.2018
XI. Опис бізнесу
Важливі події розвитку (у тому числі злиття, поділ, приєднання, перетворення,
виділ); |
Історія підприємства: Відкрите акціонерне товариство "Cонячне 2007" зареєстроване 29.07.2008 р. та засноване на підставі наказу Регіонального відділення Фонду державного майна по Запорізькій області від 05.11.07 №498 шляхом перетворення державного підприємства "Сонячне" у відкрите акціонерне товариство відповідно до Законів України: "Про приватизацію державного майна", "Про Державну програму приватизації ","Про господарські товариства", "Про особливості приватизації державного майна в агропромисловому комплексі", постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.96 №1099 "Про затвердження порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності у відкриті акціонерні товариства". ВАТ "Сонячне 2007" є правонаступником прав та обов'язків ДП "Сонячне", яке в свою чергу було правонаступником Державного підприємства дослідного господарства "Сонячне" Інституту олійних культур УААН та Державного дослідного господарства "Сонячне" Інституту олійних культур УААН, створеного на базі частини земель і майна Інституту олійних культур УААН на підставі наказу УААН №132 від 14.12.1998р. У першому кварталі 2009р. ВАТ "Сонячне 2007" було господарським товариством з 100% часткою держави у статутному капіталі Товариства. 25 березня 2009р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку видано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій №81/1/09, яким засвідчено випуск ВАТ "Сонячне 2007" акцій на загальну суму 9 561 685.00 грн., номінальною вартістю 0.25 грн. простих іменних акцій кількістю 38 246 740 штук. На підставі розпорядження Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області від 29.04.2009р. №11 "Про продаж акцій ВАТ "Сонячне 2007", керуючись Законом України "Про приватизацію державного майна", Законом України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", Порядком проведення пільгового продажу акцій відкритих акціонерних товариств, затвердженого наказом ФДМУ від 03.07.2000р. №1368, Положенням про порядок приватизації майна радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також заснованих на їх базі орендних підприємств, затвердженого наказом ФДМУ від 17.08.2000р. №1718 , у строк до 29 червня 2009р. проведено пільговий продаж простих іменних акцій ВАТ "Сонячне 2007" у кількості 951660 штук, номінальною вартістю однієї акції 0.25 грн. за ціною 0.125 грн. за акцію, визначеним особам згідно списків 1.2. За результатами пільгового продажу частка держави у статутному фонді ВАТ "Сонячне 2007" змінилася та за повідомленням реєстратора ТОВ "Хортиця - Консалтинг" у результаті зміни власників акцій, яким належить 10 і більше % голосуючих акцій, з 03.08.2009р. за державою, в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України, залишилася частка 99.04%. За наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області від 21.09.2009р. №392 "Про безоплатну передачу пакета акцій ВАТ "Сонячне 2007", винесеного на підставі ст. 6 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", Положення про порядок приватизації майна радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також заснованих на їх базі орендних підприємств, затвердженого наказом ФДМУ від 17.08.2000р. №1718, відповідно до уточненого плану розміщення акцій ВАТ "Сонячне 2007", затвердженого наказом №322 від 11.08.2009р., договору №588 безоплатної передачі акцій ВАТ "Сонячне 2007" від 23.11.2009р. та акту приймання-передання пакета акцій ВАТ "Сонячне 2007" від 27.11.2009р. Регіональне відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області, як орган приватизації, передав у власність пакет простих іменних акцій кількістю 19528312 штук, номінальною вартістю 0.25 грн., номінальною вартістю пакета акцій 4882078,0 грн., що становило 51.059% статутного фонду товариства. За результатами безоплатної передачі акцій частка держави у статутному фонді ВАТ "Сонячне 2007" змінилася та за повідомленням реєстратора ТОВ "Хортиця - Консалтинг" у результаті зміни власників акцій, яким належить 10 і більше % голосуючих акцій, з 28.12.2009р. за державою, в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України, залишилася частка 47.98%. На підставі рішення загальних зборів акціонерів від 16.04.2010р. проведено дематеріалізацію випуску акцій Товариства та отримано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій №265/1/10 ДКЦПФР від 27.05.2010р. Задепоновано глобальний сертифікат у ПрАТ "ВДЦП" 28.07.2010р. Припинено ведення реєстру власників іменних ЦП 20.07.2010р. та передано реєстр від Реєстратора ТОВ "Хортиця-Консалтінг" до Зберігача ВАТ "Банк Кіпру" 23.07.2010р. Згідно з рішенням загальних зборів акціонерів від 22 квітня 2011 року (протокол №1), у зв’язку з затвердженням нової редакції статуту товариства, найменування товариства змінено з Відкритого акціонерного товариства "Сонячне 2007" на Приватне акціонерне товариство "Сонячне 2007". Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області від 04.09.2013р. №728, у зв`язку з продажем на ПАТ «Східно-Європейська біржа» державного пакета акцій ПрАТ «Сонячне 2007», на підставі наказів ФДМУ від 03.07.2013р. №953 та від 30.07.2013р. №1440 «Про затвердження результатів продажу на фондовій біржі пакета акцій ПрАТ Сонячне 2007» та виписки ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» про стан рахунку в цінних паперах від 08.08.2013р. №2292 вважається процес приватизації ПрАТ «Сонячне 2007» завершеним. Фактів злиття, поділу, приєднання, перетворення, виділу не було. |
організаційна структура емітента, дочірні підприємства, філії, представництва та інші
відокремлені структурні підрозділи із зазначенням найменування та місцезнаходження, ролі та перспектив
розвитку, зміни в організаційній структурі відповідно до попередніх звітних періодів; |
Організаційна структура ПрАТ "Сонячне 2007" складається з виробничих відділків №1,2 та центрального відділення з наступним місцем розташуванням: - Запорізька область, Запорізький район, село Малишівка - виробничій відділок №1 (до складу входять: ток №1, тракторна бригада №1); - Запорізька область, Запорізький район, с. Ручаївка, с. Зеленопілля - Виробничий відділок №2 (до складу входять: тракторна бригада №2, ток №2); - Центральне відділення розташоване по вул. Героїв 37-го Батальона, б.65 в м. Запоріжжя (адміністративна будівля, автогараж). Дочірніх підприємств, філій, представництв, та інших відокремлених структурних підрозділів, підприємств, засновником яких виступає ПрАТ не має. Змін в організаційній структурі у відповідності з попереднім звітним періодом не було і не передбачається. |
середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб), середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб), чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб), фонду оплати праці. Крім того, зазначаються факти зміни розміру фонду оплати праці, його збільшення або зменшення відносно попереднього року. Зазначається кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації її працівників операційним потребам емітента; |
Середньооблікова чисельність працівників: 30 осіб. Середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом: немає. Чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня): не має. Фонд оплати праці: попередній рік - 1174,8 тис.грн., за звітний рік - 1590 тис.грн. До рівня попереднього року фонд заробітної плати збільшився на 415,2 тис.грн. Причина збільшення: за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати та об’ємів виробництва. Кадрова програма емітента відсутня. Товариство не має фінансової змоги підвищувати рівень кваліфікації працівників. |
належність емітента до будь-яких об'єднань підприємств, найменування та місцезнаходження об'єднання, зазначаються опис діяльності об'єднання, функції та термін участі емітента у відповідному об'єднанні, позиції емітента в структурі об'єднання; |
Товариство не належить до будь-яких об`єднань підприємств. |
спільна діяльність, яку емітент проводить з іншими організаціями, підприємствами, установами, при цьому вказуються сума вкладів, мета вкладів (отримання прибутку, інші цілі) та отриманий фінансовий результат за звітний рік по кожному виду спільної діяльності; |
Товариство не веде спільної діяльності з іншими організаціями, підприємствами та установами. |
будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, що мали місце протягом
звітного періоду, умови та результати цих пропозицій; |
Пропозицiй щодо реорганiзацiї з боку третiх осiб, що мали мiсце протягом звiтного перiоду, не було. |
опис обраної облікової політики (метод нарахування амортизації, метод оцінки вартості
запасів, метод обліку та оцінки вартості фінансових інвестицій тощо); |
Наказ №1 «Про облікову політику товариства та організацію бухгалтерського обліку», від 28 грудня 2011р. с. Малишівка, Запорізького району, Запорізької області ПОЛОЖЕННЯ про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику Приватного акціонерного товариства «Сонячне 2007» 1. Загальні положення 1.1. Положення Про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику Приватного акціонерного товариства «Сонячне 2007» (далі - Положення) розроблено відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996 (далі - Закон), Положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку №1,2,5,6,7,8,9,10,11,14,15,16,17,18,24,25,29,30,31, затверджених наказами Міністерства фінансів України, (далі П (С) БО), Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом МФУ від 24.05.1995р. №88, Планом рахунків бухгалтерського обліку, активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженого наказом МФУ від 30.11.1999р. №291, Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку біологічних активів, затверджених наказом МФУ від 29.12.2006р. №1315, іншими нормативними актами, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності, статутом товариства. 1.2. Метою Положення є визначення єдиних для товариства, як підприємства, організаційних та методичних підходів до бухгалтерського обліку активів, зобов`язань, власного капіталу, розподіл обов`язків і відповідальності щодо організації та ведення бухгалтерського обліку, формування первинної документації, своєчасного відображення господарських операцій та забезпечення своєчасного складання та надання фінансової звітності визначених законодавством України користувачам фінансової звітності підприємства. 2. Організаційні основи бухгалтерського обліку 2.1. Створення організаційної основи бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власників і передбачає встановлення відповідних зобов`язань його виконавчого органу (директора) та працівників служби бухгалтерського обліку. 2.2. Забезпечення бухгалтерського обліку на підприємстві вмінити службі бухгалтерського обліку на чолі з головним бухгалтером. 2.3. Права й обов`язки, відповідальність головного бухгалтера та інших працівників служби бухгалтерського обліку визначаються посадовими інструкціями, затвердженими директором підприємства. 2.4. Головний бухгалтер підприємства: - Забезпечує дотримання єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку працівниками всіх структурних підрозділів підприємства. - Організовує контроль за своєчасним і достовірним відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій підприємства - Бере участь в оформлення матеріалів, пов`язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки, псування товарно-матеріальних цінностей підприємства - Систематизує інформацію, що міститься в первинних документах, на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку, методом подвійного запису. - Контролює належний первинний облік - Віддає розпорядження, що стосуються ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, які є обов`язковими для виконання всіма працівниками підприємства. - Контролює відображення в регістрах бухгалтерського обліку всіх господарських операцій у хронологічному порядку із зазначенням періоду їх відображення, а також даних про складавших їх осіб. - Вживає необхідних заходів для запобігання несанкціонованого виправлення помилок у регістрах бухгалтерського обліку. - Має право другого підпису на первинних документах, регістрах бухгалтерського обліку, звітах, платіжних документах. - Несе персональну відповідальність перед директором підприємства за дотримання на підприємстві затверджених правил з організації бухгалтерського обліку та облікову політику. 2.5. Заступник головного бухгалтера: - Контролює своєчасне та правильне оформлення первинних документів, складання зведених облікових документів працівниками підприємства - Контролює наявність у первинних документах всіх необхідних реквізитів, встановлених нормативними документами, а також підписів осіб, відповідальних за їх виконання. - За відсутності головного бухгалтера, несе обов`язки, передбачені п.2.4. даного положення 2.6. З матеріально відповідальними особами (додаток №1 до Положення) і підзвітними особами, які здобувають матеріальні цінності, укладаються договори про повну матеріальну відповідальність. 2.7. Для підтвердження достовірності фінансової звітності щорічно проводити аудиторську перевірку незалежною аудиторською фірмою, обраної для цих цілей наглядовою радою товариства. 3. Документообіг 3.1. Для оформлення господарських операцій використовувати типові форми первинної документації, що містять обов`язкові реквізити первинного документа, передбачені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996. 3.2. Документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку проводити відповідно до наказу Міністерства фінансів №88 від 24.05.1995р. Складати і представляти первинні документи в службу бухгалтерського обліку згідно з прийнятим графіком документообігу (додаток №2 до Положення) 3.2. Встановити перелік посадових осіб, наділених правом підпису таких документів: 3.2.1. Директор: фінансові та податкові звіти, статистична та оперативна звітність, господарські договори, розрахунково-платіжні документи, касові документи, затвердження виробничих і матеріальних звітів, документи на відпуск ТМЦ і приймання необоротних активів. 3.2.2. Заступник директора: фінансові та податкові звіти, статистична та оперативна звітність, господарські договори, затвердження виробничих і матеріальних звітів, документи на відпуск ТМЦ, документи на приймання необоротних активів. 3.2.3. Головний бухгалтер: фінансові та податкові звіти, статистична та оперативна звітність, регістри бухгалтерського обліку, розрахунково-платіжні документи, касові документи, виробничі та матеріальні звіти, документи на відпуск ТМЦ, документи на приймання необоротних активів 3.2.4. касир: касові документи 3.2.5. бухгалтер: статистична та оперативна звітність, регістри бухгалтерського обліку 3.2.6. комірник, керуючий виробничим відділенням, завідуюча фермою, обліковці: виробничі і матеріальні звіти 3.2.7. комірник, керуючий виробничим відділенням, завідуюча фермою, обліковці, інші матеріально-відповідальні і підзвітні особи: документи по надходженню товарно-матеріальних цінностей. 3.2.8. голова та члени інвентаризаційної комісії, матеріально відповідальна особа: матеріали інвентаризації. 3.3. Видачу документів з бухгалтерії в тимчасове користування головним спеціалістам і фахівцям підприємства здійснювати на підставі дозволу головного бухгалтера підприємства, іншим особам - з письмового дозволу директора підприємства. 3.4. Первинні документи та облікові регістри бухгалтерського обліку, складені на паперових носіях інформації, зберігаються в бухгалтерії підприємства протягом строків, встановлених чинним законодавством України, що регулює питання зберігання документів бухгалтерського обліку підприємства. 4. План рахунків бухгалтерського обліку 4.1. Для відображення активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій бухгалтерській службі на чолі з головним бухгалтером використовувати робочий план рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій товариства згідно додатку №3 до Положення. 4.2. Аналітичний облік руху товарно-матеріальних цінностей службі бухгалтерського обліку вести в кількісно-сумарному вираженні; на складах і інших виробничих підрозділах в кількісному вираженні. 4.3. Бухгалтерський облік вести по журнально-ордерній формі із використанням комп`ютерної програми 1-С Бухгалтерія (зарплата). 4.4. Для забезпечення необхідної деталізації облікової інформації дозволити головному бухгалтеру своїм розпорядженням вводити додаткові субрахунки. 5. Інвентаризаційна робота: 5.1. З метою забезпечення достовірності даних про наявність матеріальних цінностей проводити інвентаризаційну роботу в товаристві відповідно до Інструкції з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 №69, зі змінами та доповненнями, наказами про порядок проведення інвентаризації. 5.2. Цілями інвентаризації визначити: - Перевірка наявності та стану активів і зобов`язань, їх документальне підтвердження - Здійснення оцінки та визначення ефективності застосування товариством окремих методів і процедур бухгалтерського обліку - При необхідності і достатньої доцільності формування пропозицій щодо зміни прийнятих раніше товариством умов облікової політики на наступний рік. - При необхідності і достатній доцільності вносити пропозиції щодо визначення справедливої та ліквідаційної вартості об`єктів основних засобів, вартість яких досягла 0, а об`єкти ще придатні до подальшого використання. - При необхідності і достатній доцільності переоцінювати матеріальні та нематеріальні необоротні активи в разі відхилення їх залишкової вартості від справедливої вартості на дату проведення інвентаризації. 5.3. Проводити в обов`язковому порядку річну інвентаризацію в період з 01 жовтня по 31 грудня поточного фінансового року, перед складанням річної фінансової звітності. 5.4. При необхідності проводити планову та позапланову інвентаризації. 5.5. Для проведення інвентаризаційної роботи затвердити постійно діючу інвентаризаційну комісію. Склад комісії наведено в додатку №4 до Положення. 5.6. Членам постійно діючої інвентаризаційної комісії реалізовувати права і виконувати обов`язки, покладені на них відповідно до Інструкції з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 №69, зі змінами та доповненнями, дотримуючись Методичних рекомендацій з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, розрахунків та незавершеного виробництва сільськогосподарських підприємств, розробленими Міністерством аграрної політики України від 04.12.03г. №37-27-12/14023 приказами про порядок проведення інвентаризації. 5.7. Проводити обов`язкову інвентаризацію у випадках: - Зміни матеріально відповідальної особи - Встановлення факту недостачі або псування товарно-матеріальних цінностей - При реорганізації або ліквідації товариства - Інвентаризацію каси проводити не рідше 1 разу на місяць 5.8. У будь-якому, передбаченому цим розділом Положення, випадку порядок проведення (об`єкт і термін) інвентаризації визначається директором товариства у відповідному наказі. 6. Про облікову політику товариства: 6.1. Загальні положення: 6.1.1. Встановити тривалість операційного циклу для виробництва і реалізації продукції (в т.ч. надання послуг) - 1 рік. 6.1.2. Встановити межу суттєвості для визначення окремих операцій об`єктів обліку, які відносяться до активів, зобов`язань і власного капіталу товариства в розмірі 5% від суми всіх активів, усіх зобов`язань і власного капіталу. 6.1.3. Для визначення суттєвості окремих видів доходів і витрат встановити межу суттєвості в 2% чистого прибутку (збитку) товариства. 6.1.4. Встановити межу суттєвості для цілей відображення переоцінки або зменшення корисності об`єктів обліку в розмірі 10% відхилення залишкової вартості об`єктів обліку від їх справедливої вартості. 6.2. Основні засоби та інші необоротні матеріальні активи. 6.2.1. Об`єктом основних засобів вважати закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання самостійних функцій, відокремлений комплекс конструктивно з`єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, внаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції; інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством. 6.2.2. Визнавати основними засобами матеріальні активи, очікуваний строк корисного використання яких більше 1 року та вартість яких перевищує 6000 грн. Необоротні матеріальні активи, вартість яких не перевищує 2500 грн., відносити до малоцінних необоротних матеріальних активів. 6.2.3. Здійснювати визнання, облік та оцінку основних засобів відповідно до вимог П (С) БО 7. 6.2.4. Визначати термін корисного використання (експлуатації) об`єкта (основного засобу) з урахуванням: 1) очікуваного використання об`єкта підприємством з урахуванням його потужності або продуктивності 2) фізичного та морального зносу, який передбачається 3) правових або інших обмежень щодо строків використання об`єкта та інших факторів. 6.2.5. Для введення об`єктів основних засобів в експлуатацію, визначення строку їх корисного використання та ліквідаційної вартості створити постійно діючу комісію у складі: голови комісії - заступника директора, членів комісії: головного бухгалтера, головного інженера. Визначити персональний склад комісії та її повноваження на підставі окремого наказу по підприємству. 6.2.6. Встановити строк корисного використання (експлуатації) об`єкта при визнанні цього об`єкта активом (при зарахуванні на баланс) в роках, не менш ніж визначено в пункті 145.1. ст.145 Податкового кодексу України. Зупиняти термін корисного використання на період виводу об`єкта з експлуатації (для реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації та інших причин) на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації. 6.2.7. Строк корисного використання (експлуатації) основних засобів підлягає перегляду в разі зміни очікуваних економічних вигод від його використання, але не менш, ніж визначено в пункті 145.1. ст.145 Податкового кодексу України. 6.2.8. Основні засоби, інші необоротні активи та нематеріальні активи протягом строку їх корисного використання (експлуатації) підлягають амортизації (систематичного розподілу вартості, яка амортизується даних об`єктів). На земельні ділянки та природні ресурси амортизацію не нараховувати. 6.2.9. Нарахування амортизації виробляти з місяця, наступного за місяцем, в якому об`єкт основних засобів став придатним для корисного використання. Нарахування амортизації припиняти, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об`єкта основних засобів, переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію. 6.2.10. Амортизацію основних засобів здійснювати до досягнення залишкової вартості об`єктом його ліквідаційної вартості. Амортизація об`єкта основних засобів підлягає нарахуванню, виходячи з нового строку корисного використання, починаючи з місяця, наступного за місяцем зміни строку корисного використання. 6.2.10. Амортизацію основних засобів здійснювати до досягнення залишкової вартості об`єктом його ліквідаційної вартості. Амортизація об`єкта основних засобів підлягає нарахуванню, виходячи з нового строку корисного використання, починаючи з місяця, наступного за місяцем зміни строку корисного використання. 6.2.11. Амортизацію об`єкта основних засобів нараховувати із застосуванням прямолінійного методу, за яким річна сума амортизації визначається діленням вартості яка амортизується, на строк корисного використання об`єкта основних засобів. 6.2.12. Нарахування амортизації проводити щомісяця. 6.2.13. Метод нарахування амортизації може бути переглянутий у разі зміни очікуваного способу отримання економічних вигод від його використання. Нарахування амортизації за новим методом починається з місяця, наступним за місяцем прийняття рішення про зміну методу амортизації (внесення змін до цього наказу на підставі розпорядчого документа виконавчого органу підприємства - директора). 6.2.14. Придбані (самостійно виготовлені) основні засоби зараховувати на баланс підприємства за первісною вартістю. 6.2.15. Витрати, що здійснюються на утримання об`єкта в робочому стані та отримання первісно визначеної суми економічних вигод від його використання включати до складу витрат. 6.2.16. Первісна (переоцінена) вартість основних засобів підлягає збільшенню на суму витрат, пов`язаних з поліпшенням та ремонтом об`єкта, що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первинно очікуваних від використання об`єкта. 6.2.17. При частковій ліквідації об`єкта основних засобів залишкова вартість об`єкта підлягає зменшенню. 6.2.18. Здійснювати переоцінку об`єкта основних засобів, за умови, що залишкова вартість окремого об`єкта суттєво (більш ніж на 10%) відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу. 6.2.19. Справедлива вартість - це сума, за якою може бути здійснений обмін активів або оплата зобов`язання в результаті операції між зацікавленими та незалежними сторонами. 6.2.20. Переоцінку основних засобів здійснювати перед складанням річної звітності на підстави висновків і рекомендації інвентаризаційної комісії. Для переоцінки об`єктів нерухомості залучати до участі ліцензованих суб`єктів оціночної діяльності. Переоцінку інших об`єктів здійснювати із залученням фахівців підприємства, що входять до складу інвентаризаційної комісії, створеної і затвердженої окремим наказом директора. 6.2.21. Результати переоцінки вартості та зносу основних засобів оформляти актом, підписаним членами інвентаризаційної комісії, призначеної наказом директора господарства. Результат переоцінки вартості об`єкта нерухомості оформляти на підставі висновку про незалежну експертну оцінку об`єкта. 6.2.22. Списання основних засобів проводити відповідно до Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10.08.01р. №142/151 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.09.01р. №787/5978. 6.2.23. Знос, нарахований у розмірі 100% вартості основних засобів не є підставою для їх списання. 6.2.24. Облік основних засобів виробляти згідно рахунку 10, 16; амортизації - рахунок 131, 134. 6.2.25. Відносити до інших необоротних активів малоцінні необоротні матеріальні активи. 6.2.26. Нараховувати амортизацію за малоцінних необоротних активів у першому місяці використання таких об`єктів у розмірі 100%. 6.3. Облік запасів, поточних та довгострокових біологічних активів 6.3.1. Одиницею бухгалтерського обліку запасів вважати: кожне найменування, однорідну групу, вид цінностей (номенклатуру). 6.3.2. Проводити зарахування запасів на баланс за їх первісною вартістю, визначеною відповідно до норм П (С) БО 9. 6.3.3. Первісною вартістю сільськогосподарської продукції власного виробництва визнавати її виробничу собівартість. 6.3.4. Транспортно-заготівельні витрати відносити на вартість тих запасів, з придбанням яких вони пов`язані. 6.3.5. Уцінку (або до оцінку раніше уцінених) запасів, ціна яких знизилась на дату балансу внаслідок псування або втрати очікуваної економічної вигоди від їх використання, здійснювати за чистою вартістю реалізації по кожній одиниці запасів, визначеної відповідно до п.27 ПБО 9. 6.3.6. Оцінку вибуття запасів (відпуск у виробництво, реалізацію або будь-яке інше вибуття) здійснювати за методом середньозваженої собівартості в порядку, передбаченому п.18 П (С) БО 9. 6.3.7. Визначати щомісячно середньозважену собівартість одиниці запасів. 6.3.8. Спецодяг, виданий під звіт працівникам, враховувати в особових картках останніх протягом усього встановленого терміну її використання. Списання спецодягу, виданого під звіт, до закінчення встановлених строків її використання здійснювати тільки на підставі актів про її непридатність. Строк корисного використання малоцінних і швидкозношуваних предметів встановлювати згідно чинного законодавства. 6.3.9. Об`єктами бухгалтерського обліку поточних біологічних активів вважати: - У рослинництві - окремі сільськогосподарські культури - У тваринництві - окремі види і групи тварин 6.3.10. Оцінку поточних біологічних активів здійснювати за первісною вартістю (виробничою собівартістю). 6.3.11. Об`єктами бухгалтерського обліку довгострокових біологічних активів вважати: - У рослинництві - багаторічні насадження (сади) - У тваринництві - основне стадо (продуктивні корови) 6.3.12. Оцінку довгострокових біологічних активів здійснювати за первісною вартістю (виробничою собівартістю). 6.3.13. Нарахування амортизації на довгострокові біологічні активи здійснювати за прямолінійним методом. 6.4. Облік дебіторської заборгованості та зобов`язань: 6.4.1. Здійснювати класифікацію дебіторської заборгованості шляхом групування за строками її погашення 6.4.2. Відображати суми дебіторської заборгованості в підсумках балансу наступним чином: - Довгострокову дебіторську заборгованість - за теперішньою вартістю - Поточну дебіторську заборгованість - за чистою реалізаційною вартістю 6.4.3. Створювати резерв сумнівних боргів по дебіторській заборгованості на підставі аналізу платоспроможності окремих дебіторів. Нараховувати суми резерву в кінці звітного року на дату балансу. За дебіторською заборгованістю, не пов`язаною з реалізацією продукції і товарів, резерв сумнівних боргів не створювати. 6.4.4. Відраховувати до резервного капіталу товариства щорічно 5% від суми чистого прибутку товариства за підсумками року. 6.4.5. Списання безнадійної дебіторської заборгованості робити тільки за розпорядженням головного бухгалтера, затвердженого директором товариства. 6.4.6. Облік зобов`язань (кредиторської заборгованості) здійснювати відповідно до вимог П (С) БО 11. У балансі поточні зобов`язання відображати за сумою погашення. 6.4.3. Забезпечення на додаткове пенсійне забезпечення, гарантійні зобов`язання не здійснювати. 6.5. Облік доходів 6.5.1. Встановити класифікацію доходів від звичайної діяльності відповідно до п.7 П (С) БО 15. 6.5.2. Дохід визнавати: - На дату відвантаження продукції або дату зарахування суми передоплати вартості продукції на поточний рахунок товариства. - Дохід, пов`язаний з наданням послуг, виконанням робіт визначати виходячи зі ступеня завершеності операцій з надання послуг, виконання робіт на дату балансу, якщо може бути оцінений результат наданих послуг або виконаних робіт. - До доходів майбутніх періодів відносити авансові платежі з орендної плати за оренду об`єктів нерухомого майна, внесені орендарями на поточний рахунок або в касу товариства. 6.6. Облік витрат 6.6.1. Забезпечити формування собівартості реалізованої продукції і послуг відповідно до вимог норм П (С) БО 16, П (С) БО 30. До складу собівартості реалізованої продукції та послуг включати: - Прямі матеріальні витрати - Прямі витрати на оплату праці - Змінні загальновиробничі витрати та постійні розподілені загальновиробничі витрати - Інші прямі витрати 6.6.2. Затвердити номенклатуру статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) згідно додатку №5 до Положення. 6.6.3. До загальновиробничих витрат відносити: - Загальновиробничі витрати рослинництва - Загальновиробничі витрати тваринництва - Фіксований с/г податок - Орендну плату за землю для ведення товарного с/г виробництва 6.6.4. Для розподілу та віднесення на витрати виробництва всі загальновиробничі витрати вважати змінними. 6.6.5. Загальновиробничі витрати розподіляти в кінці року виходячи із загальної суми витрат на виробництво продукції в галузі рослинництва (за винятком вартості насіння), в галузі тваринництва (витрати на утримання тварин за винятком вартості кормів). 6.6.6. До витрат майбутніх періодів відносити: - Авансові платежі товариства по орендній платі - Витрати, пов`язані з освоєнням нових виробництв і устаткування. - Витрати на передплату на періодичні та довідкові видання 6.7. Внесення змін до облікової політики товариства, дане Положення і його Додатки 6.7.1. Зміна в дане положення вносяться у разі: - Зміни статуту товариства в частині, що стосується організації бухгалтерського обліку та облікової політики, звільнення працівників, задіяних у роботі постійно діючої інвентаризаційної комісії. - Обґрунтованої доцільності в майбутньому змінити методи, процедури облікової політики товариства та/або порядок організації бухгалтерського обліку в суспільстві, що призведе до більш достовірного відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності. - Суттєвих змін норм чинного законодавства України в частині питань, врегульованих цим Положенням. 6.7.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться шляхом затвердження окремим наказом директора товариства нових додатків до нього або викладу Положення в новій редакції. 6.7.3. Всі додатки до даного Положення, є його невід`ємними частинами. 6.7.4. Склад додатків до Положення: Додаток №1 - Перелік матеріально відповідальних осіб Додаток №2 - Графік документообігу Додаток №3 - Робочий план рахунків Додаток №4 - Склад постійно діючої інвентаризаційної комісії для проведення річної, планової та позапланової інвентаризації Додаток №5 - Номенклатура статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг). |
основні види продукції або послуг, що їх виробляє чи надає емітент, за рахунок продажу яких емітент отримав 10 або більше відсотків доходу за звітний рік, у тому числі обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі), середньореалізаційні ціни, суму виручки, окремо надається інформація про загальну суму експорту, а також частку експорту в загальному обсязі продажів, перспективність виробництва окремих товарів, виконання робіт та надання послуг; залежність від сезонних змін; про основні ринки збуту та основних клієнтів; основні ризики в діяльності емітента, заходи емітента щодо зменшення ризиків, захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту; про канали збуту й методи продажу, які використовує емітент; про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін; інформацію про особливості стану розвитку галузі виробництва, в якій здійснює діяльність емітент, рівень впровадження нових технологій, нових товарів, його становище на ринку; інформацію про конкуренцію в галузі, про особливості продукції (послуг) емітента; перспективні плани розвитку емітента; кількість постачальників за основними видами сировини та матеріалів, що займають більше 10 відсотків в загальному об'ємі постачання, у разі якщо емітент здійснює свою діяльність у декількох країнах, необхідно зазначити ті країни, у яких емітентом отримано 10 або більше відсотків від загальної суми доходів за звітний рік; |
Основні види продукції: вирощування оригінального, репродукційного та товарного насіння зернових та технічних культур (пшениця, ячмінь, соняшник, просо, ріпак, горох). Обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі): - озима пшениця - 1649 т., 3383 тис.грн. - ячмінь озимий - 546 т., 1445 тис.грн. - ячмінь ярий - 50 т., 189 тис.грн. - горох - 304 т., 914 тис.грн. - овес - 18 т., 32 тис.грн. - соняшник - 991 т., 6822 тис.грн. - ріпак озимий - 397 т., 2794 тис.грн. - баштанні продовольчі - 41 т., 79 тис.грн. Середньореалізаційні ціни: - озима пшениця - 3788 грн. за 1 т. - ячмінь - 3684 грн. за 1 т. - соняшник - 8746 грн. за 1 т. - овес - 3195 грн. за 1 т. - ріпак - 10661 грн. за 1 т. - баштанні - 2003 грн. за 1 т. - горох - 4644 грн. за 1 т. Сума виручки: - пшениця - 3778 грн., 15% в загальному об`ємі виробництва. - ячмінь - 2042 тис.грн., 8% в загальному об`ємі виробництва. - соняшник - 11343 тис.грн., 46% в загальному об`ємі виробництва. - овес - 561 тис.грн., 2% в загальному об`ємі виробництва. - ріпак - 4071 тис.грн., 16% в загальному об`ємі виробництва. - горох - 2609 тис.грн., 11% в загальному об`ємі виробництва. Товариство не експортує своїх товарів, або послуг. Перспективним видом є вирощування ріпака, сонячника, ячміня. Залежність від сезонних змін: отримання готової продукції рослинництва з другої половини липня до листопада поточного року. Основні ринки збуту: сільгоспвиробники, заготівельники переважно Запорізької, Дніпропетровської областей та м. Київ. Основні клієнти: ТОВ "КАРГІЛЛ" м. Київ, ПАТ "Відрадненське" с. Відрадненське, Запорізька обл., ТОВ "Денопт Сервіс", ТОВ "РСМ Плюс" м. Полтава, ТОВ "Мулино Трейд" м. Вільнянськ, Запорізька обл., ТОВ "АТ "Гранд" м. Мелітополь, Запорізька обл., ТОВ "Бревіс" м. Київ, ТОВ "ВКФ "Янус" м. Запоріжжя, ТОВ "ТД "ЕКО Лідер" м. Київ, ТОВ "Прометей-Агрі" м. Миколаїв, ППТВФ "Обрій-Агро" м. Дніпро. Основні ризики в діяльності емітента мають переважно кліматичний характер, в зв'язку з виробництвом озимої та ярової с/г продукції, на отримання врожайності яких здійснюють вплив несприятливі погодні умови: тривалі низькі температури на голий грунт, тривале покриття посівів кригою у зимовий період, посуха, зливи, буревії у весняно-осінній період. Додатковий ризик це щорічна наявність можливості захворювання рослин, ураження рослин шкідниками, що зменшує якість та врожайність продукції. Як заходи, щодо зменшення ризиків та захисту своєї діяльності товариство проводить обробку посівів засобами захисту рослин. Заходами щодо захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту є своєчасні посіви с/г культур, розширення посівів с/г культур, які користуються попитом (озимий ріпак). Заходи емітента щодо розширення виробництва та ринків збуту: Нарощування обсягів виробництва рослинницької продукції здійснюватиметься шляхом впровадження у виробництво грунтозахисних систем землеробства, вдосконалення структури посівних площ, застосування енергозберігаючих технологій вирощування сільськогосподарських культур. Канали збуту й методи продажу, які використовує емітент: прямий продаж власної продукції вітчизняним сільськогосподарським виробникам та переробним підприємствам розташованим переважно в Запорізькій та Дніпропетровській областях на підставі договорів купівлі-продажу, поставки. Продукція реалізується за безготівковий/готівковий розрахунок на умовах попередньої оплати, за фактом відвантаження, на умовах відстрочення платежу безпосередньо зі складів або елеватору. Джерела сировини: насіннєвий матеріал оригінального та елітного насіння отримується від виробників в т.ч. наукових установ Запорізької, Одеської, Харківської та Київської областей України. Основний вид сировини - насіннєвий матеріал зернових та технічних культур. У виробництві використовується насіння власного виробництва, відтворені від придбаного оригінального насіння у наукових установ та їх офіційних представників, які проводять селекційні роботи з виведення нових сортів і гібридів рослин. Доступність - обмежень щодо придбання та поставок сировини немає. Динаміка цін: 2016р. 1т. озимої пшениці - 3104 грн.; 2017р. - 3788 грн. 2016р. 1т. ячменя - 3013 грн.; 2017р. - 3684 грн. 2016р. 1т. соняшника - 8652 грн.; 2017р. - 8746 грн. 2016р. 1т. ріпак - 9226 грн.; 2017р. - 10661 грн. 2016р. 1т. баштанних - 814 грн.; 2017р. - 2003 грн. Спостерігається збільшення цін у порівнянні з попереднім роком, у зв'язку з ростом виробництва продукції та цін на неї. Інформація про особливості стану розвитку галузі виробництва: розвиток агропромислового комплексу України як пріоритетної галузі національної економіки зорієнтовано на забезпечення продовольчої безпеки держави, зростання її експортного потенціалу, забезпечення різнобічних ефективних організаційно-правових форм господарювання з максимальним використанням можливостей кооперації та орендних відносин, вдосконалення прав власності на землю , державна підтримка розвитку агропромислового комплексу на основі освоєння цільових державних програм; забезпечення захисту вітчизняних товаровиробників, формування інфраструктури ринку, входження агропромислового комплексу з конкурентоспроможною продукцією і продовольчими товарами у світове співтовариство; удосконалення ринкових механізмів цінового регулювання, кредитно-фінансової системи та податкової політики, формування інфраструктури ринку, спрямування інвестицій на відновлення та розвиток ресурсного потенціалу сільськогосподарського виробництва і харчової промисловості; забезпечення агропромислового виробництва сучасною технікою, мінеральними добривами, засобами захисту рослин; створення ринку землі; раціональне використання земель, вжиття заходів для екологічної безпеки, оптимізації структури угідь, відновлення зрошувальних та осушувальних систем, освоєння новітніх ресурсозберігаючих технологій виробництва екологічно чистої сільськогосподарської продукції та охорони довкілля; здешевлення витрат на переробку та реалізацію продукції; здійснення державної науково-технічної політики для поліпшення наукового, інформаційного та кадрового забезпечення агропромислового виробництва, розвиток селекції і насінництва сільськогосподарських культур. В галузі рослинництва впроваджуються розмноження нових сортів та гібридів зернових та технічних культур. На підставі ліцензійних договорів здійснюється співпраця з Селекційно-генетичним інститутом НЦНС м. Одеса, Інститутом землеробства УААН м. Київ, Інститут рослинництва ім. В.Я.Юр`єва НААНУ м. Харків та інші. Рівень впровадження нових технологій: ставляться наступні вимоги до нових технологій: енергетична складова технології - здатність технології постійно зменшувати затрати енергії на виробництво одиниці сільгосппродукції, оптимізуючи ці затрати на рівні мінімально допустимих: економічна складова технології. Технологія має бути такою, яка може створити за ціною конкурентноздатну продукцію. В своїй діяльності товариство використовує нові досягнення селекції сортів та гібридів рослин науковців та наукових центрів України, насіння соняшнику іноземної селекції. Товариства не є монополістом на ринку. В галузі виробництва насіння є потужна конкуренція серед насіннєвих господарств в т.ч. Запорізьких с/г виробників та селекційних центрів, наприклад Інститут олійних культур НААНУ, ТОВ "Незалежна аграрна індустрія" та інші. Особливості продукції емітента: Ціни на насіннєвий матеріал сортів та гібридів зернових та олійних культур є значно нижчими у порівняння з цінами на сорти та гібриди рослин іноземної селекції (США, Франції, та інших), також ціни на певний асортимент сортів та гібридів рослин вітчизняної селекції є нижчими ніж у порівнянні з іншими виробниками та продавцями насіннєвого матеріалу в Україні. Насіннєвий матеріал, що пропонується до продажу, отриманий у власному виробництві, відповідає ДСТУ 2240-93 та підтверджується відповідними документами. Перспективні плани розвитку емітента: Розширення посівів насіння соняшника іноземної селекції. Розширення виробництва озимого ріпаку, розмноження новітніх сортів та гібридів с/г культур вітчизняної селекції, збільшення показників отримання валу готової продукції від врожаю наступного року. Основні постачальники сировини та матеріалів, що займають більше 10% в загальному обсязі постачання: - ПАТ "Запоріжобленерго" - електроенергія 10% від загального обсягу постачання; - ТОВ "Агрохімсервіс" - мін. добрива що складає 15% від загального об'єму постачання; - ТОВ ПК "Серіол плюс"- дизельне пальне, що складає 40% від загального об'єму постачання; - ТОВ "Транс. Нафта" - дизельне пальне 10% від загального об’єму постачання; - ТОВ "Агро Базіс" - засоби захисту рослин 10% від загального об’єму постачання. |
основні придбання або відчуження активів за останні п'ять років. Якщо
підприємство планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з його господарською діяльністю, їх
необхідно описати, включаючи суттєві умови придбання або інвестиції, її вартість і спосіб
фінансування; |
2013 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Незавершених капітальних інвестицій не було. Основні засоби: у 2013 році надійшло на суму 242.0 тис.грн. (преспідбіривач, дискова борона, зерномет); вибуло на суму 188 тис.грн. (будови та споруди). Дооцінка основних засобів не проводилась. Довгострокових фінансових інвестицій у 2013 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2013 році не було. Виробничі запаси: на початок 2013р. - 547.0 тис.грн., на кінець - 230.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок списання кормів). Незавершене виробництво: на початок 2013р. - 2676.0 тис.грн., на кінець - 2627.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок зменшення площі посівів). Готова продукція: на початок 2013 року - 419.0 тис.грн., на кінець - 810.0 тис.грн. (нереалізована продукція). Дебіторська заборгованість: - за товари: на початок 2013 року - 20.0 тис.грн., на кінець - 54.0 тис.грн. (здача в оренду нежитлових приміщень). - з бюджетом: на початок 2013 року - 2.0 тис.грн., на кінець - 10.0 тис. грн. (рух відбувся за рахунок передплат ПДВ). Інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2013 року - 5.0 тис.грн., на кінець - 4.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок списання дебіторської заборгованості). Грошові кошти, та їх еквіваленти: на початок 2013 року - 35.0 тис.грн., на кінець - 74.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок продажу продукції). Інші оборотні активи: на початок 2013 року - 203.0 тис.грн., на кінець - 22.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок розрахувань з покупцями). Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю. 2014 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Незавершені капітальні інвестиції: на початок 2014 року - 433 тис.грн., на кінець 2014 року - 458 тис.грн. (витрати на оформлення землі під виробничими будівлями). Основні засоби: у 2014 році надійшло на суму 308.0 тис.грн. (машини та обладнання - 286.0 тис.грн., інструменти - 14.0 тис.грн., ремонт будинків - 8.0 тис.грн.); вибуло на суму 1941.0 тис.грн. (списано столярний цех) - 14.0 тис.грн., машини (списано комбайн та сільгосп інвентар, продано комбайн «Ягуар») - 1805.0 тис.грн., інструмент - 52 тис.грн., інші основні засоби - 70 тис.грн. Дооцінка основних засобів не проводилась. Довгострокових фінансових інвестицій у 2014 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2014 році не було. Виробничі запаси: на початок 2014р. - 230.0 тис.грн., на кінець - 459.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок витрат на придбання дизельного палива та мінеральних добрив). Незавершене виробництво: на початок 2014р. - 2627.0 тис.грн., на кінець - 2994.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення посіву озимих культур). Готова продукція: на початок 2014 року - 810.0 тис.грн., на кінець - 688.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок реалізації продукції). Дебіторська заборгованість: - за товари: на початок 2014 року - 54.0 тис.грн., на кінець - 581.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок не оплаченої та не отриманої продукції: ПММ та мінеральних добрив). - з бюджетом: на початок 2014 року - 10.0 тис.грн., на кінець - 0.0 тис. грн. (рух відбувся за рахунок погашення ПДВ). Інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2014 року - 4.0 тис.грн., на кінець - 113.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок надання зворотньої фінансової допомоги). Грошові кошти, та їх еквіваленти: на початок 2014 року - 74.0 тис.грн., на кінець - 90.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок продажу сільгосп продукції). Інші оборотні активи: на початок 2014 року - 22.0 тис.грн., на кінець - 7.0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок розрахувань з покупцями). Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю. 2015 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Основні засоби: у 2015 році надійшло на суму 2332 тис.грн. (с/г техніка); відчуження не було. Довгострокових фінансових інвестицій у 2015 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2015 році не було. Виробничі запаси: на початок 2015р. - 4141 тис.грн., на кінець - 6520 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення виробництва власної с/г продукції та залишків продукції на складі). Незавершене виробництво: на початок 2015р. - 2994 тис.грн., на кінець - 1625 тис.грн. (рух відбувся за рахунок обробки грунту під врожай 2016 року у зв’язку з погодними умовами у 2015 році). Готова продукція: на початок 2014 року - 688 тис.грн., на кінець - 4040 тис.грн. (рух відбувся за рахунок залишків на складі). Дебіторська заборгованість: - за товари: на початок 2014 року - 581 тис.грн., на кінець - 635 тис.грн. (рух відбувся за рахунок попередньої оплати за дизельне паливо та насіння соняшника). Інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2014 року - 113 тис.грн., на кінець - 87 тис.грн. (рух відбувся за рахунок надання зворотньої фінансової допомоги). Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю. 2016 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Основні засоби: у 2016 році надійшло на суму 8874 тис.грн. (комбайн зернозбиральний з жниварниками - 5491 тис.грн.; трактор «Беларусь» 2 шт. - 798 тис.грн.; сівалка пропасна 2 шт. - 1359 тис.грн.; с/г техніка - 542 тис.грн.; капітальний ремонт будівель та споруд - 660 тис.грн.; інструменти прилади та інвентар - 24 тис.грн.); відчуження на суму 4382 тис.грн. (транспортні засоби (списання) - 4365 тис.грн.; споруди (продано) - 17 тис.грн. Довгострокових фінансових інвестицій у 2016 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2016 році не було. Виробничі запаси: на початок 2016р. - 6520 тис.грн., на кінець - 9212 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення виробництва власної с/г продукції та залишків продукції на складі). Незавершене виробництво: на початок 2016р. - 1625 тис.грн., на кінець - 2231 тис.грн. (рух відбувся за рахунок посівів врожаю 2017 року). Готова продукція: на початок 2016 року - 4040 тис.грн., на кінець - 6085 тис.грн. (рух відбувся за рахунок залишків на складі). Дебіторська заборгованість: - за товари: на початок 2016 року - 635 тис.грн., на кінець - 1143 тис.грн. (рух відбувся за рахунок попередньої оплати за дизельне паливо та насіння соняшника). - бюджетом: на початок 2016 року - 0 тис.грн., на кінець - 435 тис.грн. (рух відбувся за рахунок не відшкодованого ПДВ). - інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2016 року - 87 тис.грн., на кінець - 94 тис.грн. (рух відбувся за рахунок оренди приміщень). - гроші та їх еквіваленти: на початок 2016 року - 30 тис.грн., на кінець - 245 тис.грн. Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю. 2017 рік. Нематеріальні активи: надходження та вибуття не було. Основні засоби: у 2017 році надійшло на суму 4923 тис.грн. (комплект системи точного землеробства - 69905,00 грн., оприскувач причіпний тракторний - 1240467,00 грн., косарка роторна причіпна - 23583,00 грн., коток зубчатий - 116667,00 грн., культиватор 8-рядний причіпний - 76667,00 грн., глибокорозпушувач (2 шт.) - 481994,00 грн., прес-підбирач - 266667,00 грн., коса бічна ріпакова - 25233,00 грн., в’язальний апарат (2 шт.) - 18045,00 грн., мотокоса - 6815,00 грн., мотопомпа - 5967,00 грн., колонка заправочна (2 шт.) - 34209,00 грн., транспортер шнековий - 21333,00 грн., вібропневмостол - 120833,00 грн., вологомір зерна (2 шт.) - 20854,00 грн., пила електрична - 2415,00 грн., ноутбук - 7 094,00 грн., автомобіль легковий марки Renault модель DOKKER, кузов №VF10SRCL457481720, 2017 року випуску - 347500,00 грн., будівельні роботи з поточного ремонту по об’єкту - будівля контори інв.№37 - 93637,00 грн., будівельні роботи з поточного ремонту будівлі сторожки (бригада) інв.№362 с. Ручаївка - 16955,00 грн., реконструкція критого току с. Малишівка - 36600,00 грн., огорожа території ТПБ №1 с. Малишівка, вул. Молодіжна 51 - 68644,00 грн., будівельні роботи з поточного ремонту по об’єкту навіс для зберігання с/г техніки ТПБ №1 с. Малишівка, вул. Молодіжна 51 - 68995,00 грн., будівельні роботи по навісам для зберігання с/г техніки ТПБ №2 с. Ручаївка - 1733686,00 грн.); відчуження на суму 1833 тис.грн. машини та обладнання (списання). Довгострокових фінансових інвестицій у 2017 році не було. Довгострокової дебіторської заборгованості у 2017 році не було. Виробничі запаси: на початок 2017р. - 9212 тис.грн., на кінець - 12178 тис.грн. (рух відбувся за рахунок збільшення виробництва власної с/г продукції та залишків продукції на складі). Незавершене виробництво: на початок 2017р. - 2231 тис.грн., на кінець - 3825 тис.грн. (рух відбувся за рахунок посівів врожаю 2018 року). Готова продукція: на початок 2017р. - 6085 тис.грн., на кінець - 6309 тис.грн. (рух відбувся за рахунок залишків на складі). Дебіторська заборгованість: - за товари: на початок 2017р. - 1143 тис.грн., на кінець - 1157 тис.грн. (рух відбувся за рахунок попередньої оплати за дизельне паливо та насіння соняшника). - бюджетом: на початок 2017р. - 435 тис.грн., на кінець - 104 тис.грн. (рух відбувся за рахунок відшкодованого ПДВ). - інша поточна дебіторська заборгованість: на початок 2017р. - 94 тис.грн., на кінець - 144 тис.грн. (рух відбувся за рахунок оренди приміщень). - гроші та їх еквіваленти: на початок 2017р. - 245 тис.грн., на кінець - 410 тис.грн. Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, пов'язаних з його господарською діяльністю. |
правочини з власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, афілійованими особами, зокрема всі правочини, укладені протягом звітного року між емітентом або його дочірніми/залежними підприємствами, відокремленими підрозділами, з одного боку, і власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, з іншого боку. За цими правочинами зазначаються: дата, сторони правочину, його зміст, сума, підстава укладання та методика ціноутворення, застосована емітентом для визначення суми правочину та за необхідності інша інформація; |
Правочинів з власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, афілійованими особами, укладених протягом звітного року між емітентом або його дочірніми/залежними підприємствами, відокремленими підрозділами, з одного боку, і власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, з іншого боку не було. |
основні засоби емітента, включаючи об'єкти оренди та будь-які значні
правочини емітента щодо них; виробничі потужності та ступінь використання обладнання; спосіб утримання
активів, місцезнаходження основних засобів. Крім того, необхідно описати екологічні питання, що можуть
позначитися на використанні активів підприємства плани капітального будівництва,
розширення або удосконалення основних засобів, характер та причини таких планів, суми видатків, у тому числі
вже зроблених, опис методу фінансування, прогнозні дати початку та закінчення діяльності та очікуване
зростання виробничих потужностей після її завершення; |
Орендованих основних засобів немає. На протязі звітного року діяли наступні договори оренди: 1. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №30 від 01.03.2014р. зі змінами та доповненнями, укладений з ФОП Іванченко Романом Валерійовичем (код СПД 2924402879). Предмет договору - оренда будівлі кузні літ.С інв.№44- площею 337,6 кв.м., розташованих за адресою м. Запоріжжя, вул. Шушенська, б.65. Строк дії договору до 31.12.2017р. Товариством нарахована орендарю орендна плата загальною сумою на 31.12.2017р. - 42960,00грн. 2. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №3 від 23.03.2017р., укладений з ТОВ «СП Континент» (код ЄДРПОУ 24519155). Предмет договору - оренда частину будівлі клубу літ. А-1 з підвалом інв.№39 згідно схеми розташування не житлових приміщень в матеріалах технічної інвентаризації будівлі клубу загальною площею 360,6 кв.м, розташовану за адресою: 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська,65. Строк дії договору до 30.12.2017р. Нарахована орендна плата на загальну суму 42000,00 грн. Заборгованість з оплати орендної плати на кінець року 8115,00 грн. 3. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №1 від 06.01.2016р., укладений з ТОВ «Незалежна аграрна індустрія» (код ЄДРПОУ 23788841). Предмет договору - не житлові приміщення-3 кабінети загальною площею 69,6 кв.м, розміщені за адресою: 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська, б.65 на 1 поверсі адміністративної будівлі літ. А-2 інв.№37. Строк дії договору до 30.12.2017р. Нарахована орендна плата у розмірі 19200,00 грн. Заборгованості не має. 4. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №2 від 06.01.2016р., укладений з Приватним підприємством «УНІВЕРСАЛПРОМКОМПЛЕКТ 2000» (код ЄДРПОУ 34373124). Предмет договору - не житлове приміщення (кабінет) - площею 18,9 кв.м. розміщений в будівлі контори літ А-2, інв. №37, розташованої за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська, б.65. Строк дії договору до 30.12.2017р. Нарахована орендна плата - 5400,00 грн. Заборгованості не має. 5. договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна №27 від 02.12.2013р., укладений з ГО «ЗРО УТМР». Предмет договору - нежитлове приміщення №29 загальною площею 16,1 кв.м., розміщене в будівлі контори літ. А-2 інв.№37 на 1 поверсі за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Шушенська, б.65. Строк дії договору до 30.11.2017р. Нарахована орендна плата - 6000,00 грн. Заборгованості не має. Зобов’язання поточні. 6. договір оренди нежитлового приміщення №11 від 30.09.2016р., укладений з громадянином України Поповим Андрієм Петровичем. Предмет договору - 150 кв.м. в будівлі пілорами літ. «З», інв. №46, розташованої за адресою м. Запоріжжя, вул. Шушенська, б.65. Строк дії договору до 31.12.2017р. Нарахована орендна плата - 24000,00 грн. Заборгованості не має. 7. договір оренди нежитлового приміщення №12 від 01.11.2016р., укладений з громадянином України Балакірєвим Сергієм Володимировичем. Предмет договору - будівля теслярної майстерні літ. «П» інв. №46, розташованої за адресою м. Запоріжжя, вул. Шушенська, б.65. Строк дії договору до 31.07.2017р. Нарахована орендна плата - 21000,00 грн. Заборгованість на 31.12.2017р. 7374,00 грн. 8. договір оренди нежилого приміщення №13 від 28.04.2017р., укладений з ФОП Чайка Євген Вікторович. Предмет договору - частина будівлі мех..майстерні літ «Л», інв.№173 за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Героїв 37-го батальйону, б.65. Строк дії договору до 31.12.2017р. Нарахована орендна плата - 24000,00 грн. Заборгованості поточна - 3000 грн. 9. договір оренди нежилого приміщення №6 від 20.03.2017р., укладений з ФОП Кузахмедовим О.А. Предмет договору - будівля маслоробки загальною площею 126,8 кв.м. за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Героїв 37-го батальйону, б.65. Строк дії договору до 31.12.2017р. Нарахована орендна плата - 24000,00 грн. Заборгованості поточна - 3000 грн. 10. договір оренди нежилого приміщення №14 від 01.06.2017р., укладений з ФОП Кузахмедовим О.А. Предмет договору - будівля маслоробки загальною площею 126,8 кв.м. за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Героїв 37-го батальйону, б.65. Строк дії договору до 31.12.2017р. Нарахована орендна плата - 9387,00 грн. Заборгованості поточна - 3000 грн. 11. договір оренди нежилого приміщення №8 від 04.01.2016р., укладений з ФОП Тімановським Є.І. Предмет договору - гараж для а/м літ «К» інв.№49 загальною площею 162,7,8 кв.м. за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Героїв 37-го батальйону, б.65. Строк дії договору до 31.12.2017р. Нарахована орендна плата - 36000,00 грн. Заборгованості поточна - 6000 грн. 12. договір оренди нежилого приміщення №15 від 07.07.2017р., укладений з Адвокатським об’єднанням «ІНТЕГРІТЕС» Предмет договору - нежиле приміщення №4 вбудоване в будівлю - навіс для зберігання автотранспортної с/г техніки літ. «Г» інв.№278, загальною площею 78,5 кв.м. за адресою 69089, м. Запоріжжя, вул. Героїв 37-го батальйону, б.65. Строк дії договору до 31.12.2017р. Нарахована орендна плата - 4558,00 грн. Заборгованість відсутня. Виробничі потужності та ступінь використання обладнання: - ток №1 с. Малишівка, в т.ч. критий ток №1,2 склади, навіс для зберігання зерна, зерноочисний комплекс, вагова та інші, використовується у повному обсязі. - ТПБ №1 - навіс для зберігання с/г техніки - використовується у повному обсязі - ток №2 с. Петрівське , в т.ч. 2 склади, ділянка для зберігання зерна, зерноочисна техніка, використовується у повному обсязі - ТПБ №2 с. Ручаївка, в т.ч. навіс для зберігання с/г техніки , використовується у повному обсязі. - Автозаправка центрального відділення та ТПБ №2 використовується у повному обсязі. - Будівлі автогаражу (мех.майстерня - не використовується, склад, плотня, кузня) центрального відділення використовуються у повному обсязі. Оброблялось 2068 га. землі сільськогосподарського призначення. Ступінь використання обладнання - 80% Спосіб утримання активів - впровадження заходів по збереженню активів у встановленому порядку на території розташування. Місцезнаходження основних засобів: Запорізька область, Запорізький район с. Малишівка: виробничі відділок №1 (в т.ч. ток №1, тракторна бригада №1), с. Ручаївка: виробничий відділок №2 (тракторна бригада №2), с. Петровське (ток №2 відноситься до виробничого відділку №2) Центральне відділення розташоване по вул. Шушенська, б.65 в м. Запоріжжя (в т.ч. адміністративна будівля, авто гараж, олійниця, інші). Загальна вартість основних засобів на 31.12.2017р. - 54449 тис.грн. Екологічні питання, що можуть позначитися на використання активів підприємства: діяльність товариства суттєво не впливає на навколишнє природне середовище та екологію. Плани щодо капітального будівництва не розроблялись. Розширення та удосконалення основних засобів не планується, окрім проведення поточних необхідних ремонтних робіт. Видатки не робились. Будь-які значні правочини щодо основних засобів: договiр поставки №ВГ-040/2016 вiд 15.07.2016р., укладений з ТОВ «БIЗОН-IМПОРТ» предметом якого є поставка сiльськогосподарської технiки: комбайну NEW HOLLAND CX 8.80 у кiлькостi 1 штука, жниварки зернової NEW HOLLAND 8P25VB, жниварки для прибирання соняшника модель 740N в кiлькостi 1 шт. в комплектацiї з: комплект привода для жниварки ZAFFRANI 740N ( до комбайну New Holland-Case) в кiлькостi 1 шт.; рамка до крiплення жатки Zaffrani на комбайн New Holland в кiлькостi 1 шт., ринкова вартiсть майна, що є предметом правочину: 6589.40 грн.; також купiвля-продаж рухомого майна (обладнання), ринкова вартiсть майна, що є предметом правочину складає: 4136.41 тис. грн. |
проблеми, які впливають на діяльність емітента; ступінь залежності від
законодавчих або економічних обмежень; |
На господарську діяльність Товариства негативно впливають: - відсутність належної підтримки сільського господарства з боку держави; - низькі закупівельні ціни на с/г продукцію в стадії сировини для подальшої переробки, які в деяких випадках не покривають собівартість продукції. На протязі діяльності товариства, в т.ч. у 2017 році товариство отримало прибуток у розмірі 6708 тис.грн. Ступінь залежності від законодавчих або економічних обмежень оцінено як середній. |
факти виплати штрафних санкцій (штраф, пеня, неустойка) і компенсацій за
порушення законодавства; |
В звітному періоді фактів виплати штрафних санкцій (штрафів, пені, неустойки) та компенсацій за порушення законодавства не було. |
опис обраної політики щодо фінансування діяльності емітента, достатність робочого
капіталу для поточних потреб, можливі шляхи покращення ліквідності за оцінками фахівців емітента;
|
Фiнансування дiяльностi емiтента здiйснюється за рахунок грошових коштiв вiд реалiзацiї с/г продукцiї власного виробництва. Робочого капiталу для поточних потреб недостатньо. Можливi шляхи покращення лiквiдностi: пiдвищення рентабельностi виробництва за рахунок зниження собiвартостi продукцiї, послуг, робiт та одержання прибутку, можливiсть отримання кредитiв банкiвських установ за пільговими відсотками. |
вартість укладених, але ще не виконаних договорів (контрактів) на кінець звітного періоду (загальний підсумок) та очікувані прибутки від виконання цих договорів; |
Укладених, але не виконаних договорiв або контрактiв немає. |
стратегія подальшої діяльності емітента щонайменше на рік (щодо розширення виробництва,
реконструкції, поліпшення фінансового стану, опис істотних факторів, які можуть вплинути на діяльність
емітента в майбутньому); |
Розширення обсягів виробництва та реконструкція можливо лише за умови зростання платоспроможності та попиту споживачів на продукцію емітента. В зв'язку з кризою скоротився попит на насіння соняшника, що суттєво впливає на фінансовий стан товариства. Поліпшення фінансового стану очікується від отримання запланованого валу товарної продукції з врожаю наступного року. Істотні фактори, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому: Стабілізація політичної та економічної ситуації в Україні Надання дотацій товаровиробникам сільгосп. товаровиробникам. Подолання економічної кризи в Україні Заходи спрямовані на успішну роботу в наступному році: В галузі рослинництва: - своєчасне проведення с/г робіт по збиранню зернових та олійних культур, з найменшими втратами врожайності; - своєчасне проведення осінньо-польових робіт під врожай наступного року; - впровадження врожайних сортів олійних та зернових культур; - збільшення ціни на сільськогосподарську продукцію. |
опис політики емітента щодо досліджень та розробок, вказати суму витрат на дослідження та розробку за звітний рік; |
Дослiджень та розробок протягом звiтного перiоду не проводилось. |
судові справи, за якими розглядаються позовні вимоги у розмірі
на суму 10 або більше відсотків активів емітента або дочірнього
підприємства станом на початок року, стороною в яких виступає емітент,
його дочірні підприємства, або судові справи, стороною в яких виступають
посадові особи емітента (дата відкриття провадження у справі, сторони, зміст та розмір позовних
вимог, найменування суду, в якому розглядається справа, поточний стан розгляду). У разі відсутності судових
справ про це зазначається; |
Інформація щодо судових справ, стороною в яких виступає емітент, його дочірні підприємства або його посадові особи відсутня у зв’язку з відсутністю таких справ. |
інша інформація, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та
результатів діяльності емітента, у тому числі за наявності інформацію про результати та аналіз
господарювання емітента за останні три роки у формі аналітичної довідки в довільній формі. |
Іншої інформація, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента немає. |
|
|